איך להחליט איפה לשווק את העסק שלי?

הדס קלנר,
יוצרת תוכן בווידאו ומרצה על שיווק יצירתי בעזרת סרטונים.

להורדת המדריך לסוגי סרטונים מנצחים

הנה שאלה שכל בעל.ת שאלו את עצמם בשלב כלשהו של הקריירה שלהם:

איפה הכי כדאי לי לשווק את העסק שלי? 


פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב, לינקדין…

וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על רשימות דיוור, גוגל, יח”צ, משפיענים…

יש כל כך הרבה אופציות!

אי אפשר להאשים את מי שחדש בעולם הזה ולא יודע איפה להתחיל.

אילוסטרציה: בעלת עסק מבולבלת. אוקיי עליתם עליי זאת אני

ואם זה לא מספיק –

בכל תחום יש מליון מומחים, וכולם משוכנעים שמה שהם מוכרים הכי מוצלח, 

ומי שלא משתמש בפתרון שהם מציעים – משוגע.


וככה הרבה בעלי עסקים מוצאים את עצמם חסרי אונים מול הדבר הזה, 

ובמקום להבין מה הכי מתאים עבורם – מרגישים מוצפים ולא עושים כלום.


או יותר גרוע:

מנסים שיטות שיווק שונות ואם הן לא מצליחות תוך זמן קצר מחליטים שזה לא עובד ועוברים לשיטה הבאה.


תכלס – באסה של מצב.

מה שאני הולכת לעשות במאמר הזה זה לנסות לפשט עבורכם את הדברים:


כדי שתוכלו להבין מה הכי מתאים לעסק שלכם, 

ולגבש תכנית פעולה לעתיד אפילו אם בסיסית ביותר, 

העיקר שתצליחו לזוז לכיוון הנכון ולקדם את עצמכם ואת העסק שלכם.

שנתחיל?

הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לדעת על שיווק

 

נשמע כמו מקום טוב להתחיל בו לא?

אם זה היה סרטון ליוטיוב – 

זאת הייתה הכותרת קליק בייט שהייתי בוחרת כדי לגרום לכם להקליק על הסרטון שלי. 

 

אבל אני מזהירה מראש שהתשובה הולכת להיות דיי מאכזבת, 

כי למרבה הצער אין איזה ידע קסום על שיווק שברגע שתדעו אותו החיים יעשו קלים והכל פשוט יקרה מעצמו, 

כי הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לדעת על שיווק הוא זה:

 

התמדה היא המפתח.

 

נו, אמרתי לכם שזה מבאס!

לא משנה באיזה דרך תבחרו לשווק את העסק שלכם,

באיזה תחום אתם פועלים, 

ואפילו לא מי אתם וכמה אתם מוצלחים –

אם לא תתמידו – שום דבר לא יקרה.

הנה אני בבניאס - מצלמת ומתמידה, צלמת: הדס קינרטי

 

“אוקיי, סיימת עם הטיפ הכי בנאלי ומובן מאליו בעולם?”

 

עדיין לא – כי אני רוצה שתבינו מה זה אומר להתמיד בשיווק, 

כי בואו אני אגלה לכם – זה לא תמיד כיפי כמו פיקניק בפארק.

 

 

להתמיד בשיווק אומר שאם אתם עסק חדש אתם פותחים דף עסקי עם 0 לייקים ועכשיו צריכים להבין איך לעזעזל גורמים לאנשים לעקוב אחריכם.

 

 

להתמיד בשיווק אומר שכתבתם פוסט ממש מושקע, 

עיצבתם תמונה בקנבה ולקח לכם שעות להבין מה עושים שם ולמצוא את התמונה הנכונה, 

ובסוף הפוסט הזה קיבל שני לייקים וכלום תגובות.

 

 

להתמיד בשיווק אומר שצילמתם סרטון, 

הייתם ממש גאים בעצמכם וחשבתם שהנה! 

סוף סוף תהיו ויראליים ותקבלו פניות – 

ובסוף אף אחד לא ראה אותו חוץ מאמא שלכם ודודה רחל.

 

 

ואחרי שכל זה קורה – 

להמשיך קדימה למרות שהדבר היחידי שבא לכם לעשות זה לשרוף את המחשב ולחזור לעבודה כשכירים במשרד.

 

 

להתמיד בשיווק זה פאקינג קשה – 

במיוחד כשאתם רק מתחילים ולא רואים תוצאות בכלל.


ועכשיו אחרי שביאסתי אני ארים, 

אני מבטיחה לכם שאם תבחרו את המקום שהכי מתאים לכם ותשקיעו בו לאט לאט תתחילו לראות איך הוא גדל ואיך ההשקעה מחזירה את עצמה,

תתחילו לקבל תגובות, וצפיות, ולייקים, 

ואנשים שאתם מכירים רק מהפייסבוק יפגשו אתכם ברחוב ויגידו לכם שהם מתים על התוכן שלכם,

וכמובן שתתחילו לקבל פניות מלקוחות לגבי המוצרים או השירותים שלכם…

זה יקרה!

אני אפילו מבטיחה שזה יקרה,

בתנאי אחד – 

שתתמידו.


ואם אתם בשלב הזה שאתם עדיין לא רואים תוצאות תזכרו שזה לא קורה מיידית, ותמשיכו!

אתם תמצאו את הדרך שלכם, וזה יקרה יותר מהר שמנדמה לכם.


עכשיו אפשר להתחיל לדבר על איפה כדאי לכם לשווק את העסק שלכם.

אולי יעניין אותך גם...

יש לי מדריך ממש שווה עם רעיונות לסרטונים שיווקיים, רוצה אותו?

כתובת המייל שלך וזה מיד אצלך!

דילוג לתוכן