*המאמר עודכן כדי שיתאים ל2025
הפעם הראשונה בה היה לי סרטון ממש ויראלי הייתה ב2021 בטיקטוק,
זה קרה אחרי תקופה ארוכה שבה ניסיתי להבין איך לגרום לסרטונים בפורמט של טיקטוק ורילס לתפוס,
וכשזה סוף סוף קרה הייתי בעננים – הצלחתי להשיג את המטרה שהצבתי לעצמי ועבדתי בשבילה!
אבל אז האדרנלין ירד ולא ממש ידעתי – איך ממשיכים מכאן?
הסרטון קיבל כמעט 300,00 צפיות ביום אחד ועקבו אחריי בעקבותיו יותר מ2,000 עוקבים,
ככה שהיה לי ברור שיש פה מומנטום שצריך לנצל, אבל באותה תקופה עוד לא ידעתי מה לעשות כדי למנף את הסיטואציה החדשה שנוצרה.
@hadas_kellner בילד הרביעי את פשוט סוטרת לה #אמהותבטיקטוק #הריוןראשון #הריוןראשון #הריוןקורונה ♬ צליל מקורי - Hadas Kellner
סרטון הטיקטוק הויראלי הראשון שלי
הסיטואציה שאני מתארת פה היא ממש לא ייחודית, זאת תופעה שהפכה להיות נפוצה ברשתות בעקבות הפופולאריות של סרטוני טיקטוק, רילס ושורטס ובטוח שגם אתם כל הזמן נתקלים בה –
מכירים את זה כשעולה לכם בפיד סרטון ממש מוצלח וממש ויראלי, מרוב שהסרטון היה מעולה אתם נכנסים לעמוד של היוצר כדי לחפש עוד כאלה סרטונים, ואז אתם מגלים שהסרטון שראיתם הוא הברקה חד פעמית ושאר התוכן של היוצר פחות מוצלח, זה נראה בערך ככה:
בראש העמוד סרטונים מוצמדים שזכו למספר ממש גבוה של צפיות, לפעמים מליונים:
אבל שאר הסרטונים בעמוד הם עם מספר צפיות נמוך, וכנראה שהסרטונים האלה הרבה פחות מוצלחים
איך זה יכול להיות?
כדי להסביר למה זה קורה צריך להבין איך האלגוריתם של הסרטונים האלה עובד ולהבין שבטיקטוק ורילס אין קשר בין מספר העוקבים למספר הצפיות, מה זה אומר?
כדי להחליט לאיזה סרטונים שווה לתת חשיפה רחבה (ולאיזה לא) האלגוריתם של סרטוני טיקטוק ורילס עובד לפי מה שנקרא מבחן חשיפה וככה זה עובד:
1.המשתמש מעלה סרטון
2.האלגוריתם בוחן את התגובות של הגולשים לסרטון – כמה צפו עד הסוף, אינטרקציות שיתופים וכו'
3.אם הסרטון מקבל הרבה אינטרקציות – הוא מקבל יותר חשיפה
שמתם לב איך מספר העוקבים לא רלוונטי בתהליך הזה?
לטוב ולרע – בטיקטוק, שורטס ורילס אין קשר בין מספר העוקבים למספר הצפיות,
זה אומר שמצד אחד – יכול להיות שיהיה לי סרטון ויראלי למרות שיש לי מעט עוקבים כי הסרטון ממש טוב,
ומצד שני – אין שום הבטחה למספר הצפיות שכל משתמש יקבל.
זה בדיוק מה שקרה לי עם הסרטון ההוא – היה לי רעיון מוצלח אז הסרטון תפס אבל באותה תקופה עוד לא הבנתי איך להמשיך משם, מה שמצחיק זה שאם הייתי יודעת אז את מה שאני מסבירה במאמר הזה – הייתי יכולה למנף את הסרטון ממש בקלות!
כי הדבר הנכון לעשות כשיש סרטון ויראלי הוא להמשיך ולצלם עוד סרטונים שעובדים לפי אותו עקרון,
והמבנה של הסרטון ההוא היה ממש פשוט ליישום:
– כשחברה שלך מתחתנת: חברה 1,חברה 2, חברה 3
– כשחברה שלך בחופשת לידה: ילד 1, ילד 2, ילד 3
– מסיבת רווקות לחברה: חברה 1, חברה 2, חברה 3
וכן הלאה עם כל אירועי החיים הרלוונטיים, כל כך מתבקש! אבל בזמנו עדיין לא הבנתי את זה,
אבל בגלל שלא התייאשתי והמשכתי לעבוד כמה חודשים אחרי הגיעה ההזדמנות שלי ליישם את העקרונות שהבנתי בדיעבד:
שוב הייתי ויראלית, הפעם אפילו יותר! העליתי סרטון שקיבל מעל מליון (!) צפיות ברשתות החברתיות השונות,
והפעם הייתי מוכנה עם תוכנית פעולה – הפכתי את הסרטון לסדרת סרטונים באותו נושא וכולם היו מאוד ויראליים, קשה להסביר את גודל ההשפעה שהייתה למהלך הזה על החיים שלי, כי היום אני יכולה לשתף שסדרת הסרטונים הזאת שינתה לי את החיים מרוב שהיא קיבלה חשיפה כל כך גדולה.
@hadas_kellner בנים לובשים ורוד? #מגדר #פמיניסטיקטוק ♬ צליל מקורי - Hadas Kellner
אז מה לעשות כשיש לי סרטון ויראלי כדי למנף את ההצלחה שלו?
1.לנתח את הסרטון כדי להבין מה המבנה שלו
2.לצלם עוד סרטונים לפי אותו מבנה
זאת הדרך הכי אפקטיבית להתקדם ולהצליח בעזרת סרטונים ברשתות החברתיות גם היום.
אני תמיד אומרת את זה ללקוחות שלי (ולכל מי שמוכן להקשיב) הרבה פעמים העבודה שלנו ברשת היא להבין איזה תוכן הקהל רוצה לקבל מאיתנו, והשלב הכי קשה בתהליך הזה הוא ליצור עוד ועוד תכנים וסרטונים עד שמשהו תופס ומתחיל לזוז, אבל ברגע שזה קורה – אם נדע למנף את זה נכון זה הרגע שבו נחווה את הצמיחה האמיתית, וזה גם הרגע שיהיה אפשר להגיד שהחלק הקשה מאחורינו.


