איך להצליח בטיקטוק?

הדס קלנר,
יוצרת תוכן בווידאו ומרצה על שיווק יצירתי בעזרת סרטונים.

להורדת המדריך לסוגי סרטונים מנצחים

המדריך לקשיש בטיקטוק

טיקטוק, 
כולם מדברים על זה!

מעלים סרטונים כאילו הם מעולם לא עזבו את חטיבת הביניים, 
ורוקדים מול הנייד כאילו אף אחד לא מסתכל – 
בתקווה שהרבה מאוד אנשים דווקא כן יסתכלו ויוסיפו עוקב.

עוד לא הבנת בשביל מה זה טוב?

מזל שהגעת אל המדריך להצלחה בטיקטוק!

 

 

הדבר הראשון שצריך להחליט עליו עוד לפני פתיחת ערוץ טיקטוק הוא – 

מה יהיה הנושא של העמוד שלך?

זה יכול להיות כשרון מסויים, 

תחביב כלשהו,

וכמובן גם תחום העיסוק שבו פועל העסק שלך.

הנושא יכול להיות תחום יחסית רחב כמו למשל:

ריקודי בטן

מערכונים מצחיקים על נושאים שונים (זה מה שאני עושה)

טריקים לצילום בנייד

או סרטוני DIY

והוא גם יכול להיות ספציפי עד כדי פרופיל שלם של בן אדם שמעלה סרטונים של כלב הפודל שלו.

כמו הבן אדם הזה:

 

אחרי שבחרת נושא כדאי לוודא שכל מי שנכנס לעמוד שלך או נחשף לסרטונים שלך יבין מיד מה הנושא של הפרופיל שלך,

 

איך עושים את זה מאוד ברור?

 

כותבים את זה בשם המשתמש ובביוגרפיה!

 

למשל, אם הייתי מוכרת גבינות מסריחות מיובאות מצרפת ככה היה נראה העמוד שלי:

 

 

ככה שכל מעריץ נלהב של גבינות מסריחות מצרפת שיגיע לערוץ שלי מיד יוסיף עוקב כדי לא לפספס את כל התוכן החשוב שאני מעלה בתחום הפופולארי הזה.

 

הנה עוד אחד שממש אוהב גבינה:

 

עכשיו אפשר להתחיל לחשוב על איזה תכנים ליצור!

הנה כמה רעיונות לסרטונים שהדס יבואנית הגבינות הייתה יכולה להעלות לפרופיל שלה:

  • מתכונים עם גבינות מסריחות
  • עובדות מפתיעות על סוגי הגבינות שהיא מוכרת
  • המלצות טיול חובבי גבינה בצרפת
  • המלצה על מסעדות/מנות במסעדה ספציפית 

עכשיו תכלס –  

כל מה שכתבתי כאן למעלה רלוונטי גם לשאר הרשתות החברתיות,

אז בואו נדבר על מה מייחד את התכנים בטיקטוק.

 

טרנד בטיקטוק מתחיל כשמישהו איפשהו בעולם מצלם את עצמו עושה משהו רנדומלי ומבדר – 

למשל לנגב את המראה בשירותים לצלילי שיר מסויים, 

לערום גלילי נייר טואלט אחד על השני במטרה לבדוק מעל כמה שורות כאלה הכלב שלך יצליח לקפוץ.

אם עוד לא אמרתי – טרנדים בטיקטוק זאת תופעה סוציולוגית מרתקת.

כשסרטון כזה תופס כל טיקטוק מלאה בוריאציות שאנשים מצלמים לסרטון הזה –

חלק מהסרטונים הם העתק מדוייק של אותו סרטון,

וחלק מהסרטונים הם וריאציה של היוצר עם נגיעה אישית שלהם.

דוגמאות לאיך זה נראה תוכלו לראות פה

 

איך לדעת איזה טרנדים פופולאריים עכשיו בטיקטוק?

תאמינו לי – גם אם ממש תרצו לא תצליחו לפספס טרנד מצליח,

ברגע שתפתחו את הטיקטוק תראו מלא גרסאות לאותו טרנד עד שכנראה זה ממש ימאס. 

ועכשיו בעצם נשאלת השאלה – 

אם כולם מצלמים גרסה משלהם לטרנד מסויים איך לגרום דווקא לסרטון שלי לתפוס?

מה שמוביל אותי לחוק טיקטוק השלישי.

 

הטרנדים בטיקטוק עולים כמו גלים:

זה מתחיל בקטנה, מגיע לשיא ואז יורד בחזרה ונעלם.

האנשים שהצליחו להיות אלה שעלו על הגל ראשונים ירכבו עליו עד השיא ויהנו מחשיפה מטורפת לסרטון שלהם!

איך אפשר להיות האנשים האלה?

למרבה הצער אין פה נוסחה, יש טרנדים שעולים ויורדים בטיקטוק בכל רגע נתון – חלקם הופכים למגה ויראליים וכולם רואים אותם, וחלקם נעלמים בלי להגיע לויראליות מאוד גבוהה.

אין דרך לדעת איזה טרנד יזכה להיות זה שיהפוך לויראלי!

אני יכולה להגיד מנסיוני שיש חוש שישי שמתפתח עם הזמן, אבל אין פה דרך פעולה ודאית שתביא להצלחה.

הטיפ  שלי?

נסו להתמקד בכיף שלכם וביצירת תוכן טוב, מרדף אחרי הטרנד הבא יכול לקחת ממכם המון אנרגיה שעדיף להשקיע ביצירת תוכן טוב,

וגם – חשוב לדעת שגם בעזרת הטרנדים הקטנים אפשר לקבל חשיפה מדהימה ולהגדיל את הפרופיל.


הדבר הכי מגניב בטיקטוק זאת המקוריות הטורפת שרצה שם!

החשיפה בטיקטוק יחסית לרשתות אחרות היא משוגעת,

ובהחלט אפשר להגיע בטיקטוק לתוצאות מאוד מרשימות שבכל רשת חברתית אחרת יקח פי כמה יותר זמן והשקעה להשיג,

אבל עדיין הרבה אנשים רוצים להצליח ולהשיג עוקבים ותהילה בטיקטוק.

איך אפשר להיות אלה שזה יעבוד בשבילם?

הסוד הוא פשוט: מקוריות.

(אמרתי פשוט לא טענתי שזה קל)

דוגמה ישראלית משעשעת

@asafbinjamin

אוף, היא דווקא ממש מצאה חן בעיניי 😢 ##אופס ##אוף

♬ Coño – Jason Derulo & Puri & Jhorrmountain

אם נדבר על הטרנדים מהסעיפים הקודמים הרבה פעמים הסרטונים שיצליחו הם כאלה שלוקחים טרנד מצליח ומצלמים את הגרסה שלהם אבל עם טוויסט מפתיע ומצחיק, 

ומדהים לראות כמה שאין לזה סוף!

כי בואו, 

זה לא מרתק לראות אנשים עושים בדיוק אותו דבר שוב ושוב – 

לא משנה אם מדובר בריקוד מסויים, 

בליפסינק, 

או באתגר טיקטוק פופולארי.

אבל ברגע שמישהו מצליח ליצור משהו מצחיק, שונה, מפתיע…זה פשוט יעבוד!

וזה משהו שתמיד כיף לראות וגם ממש נותן השראה,

כאילו, איך הם חשבו על זה בכלל?!


גם תכנים מקוריים שאין להם קשר לשום טרנד יכולים להפוך למגה ויראליים בתנאי שהם רלוונטיים ועשויים טוב – כמו למשל הסרטון הזה שלי שקיבל מלא ריקושטים מאנשים שהזדהו איתו.

 

@hadas_kellner איך זה מרגיש לנסות להיות ויראלית בטיקטוק #טיקטוקישראל #מצחיק #יוצריתוכן ♬ צליל מקורי – Hadas Kellner

“אבל לי אין רעיונות לסרטונים, בטח שלא מקוריים במיוחד”

עליתי עליך,

נכון שזה בדיוק מה שחשבת?

אז חשוב שתדעו שדווקא לאנשים שאומרים  שאין להם רעיונות –  

הכי כדאי להיכנס לטיקטוק!

היצירתיות והמקוריות שנחשפים אליה בטיקטוק היא משהו שאין בשום רשת או אפליקציה אחרת כיום!

משהו בשילוב הזה בין:

גבולות מאוד ברורים, 

טרנדים שמשתלטים על העולם, 

ומצלמת וידאו שנמצאת לכולנו בכיס מוציא מאנשים את המיטב וזה משהו שמדהים לראות!

אפילו לא צריך לפתוח פרופיל,

פשוט מורידים את האפקליקציה ובום – אתם בפנים.

למה לא לנסות?

סיכוי גבוה שזה יעשה לך חשק וממש יפתח לך את הצ’אקרה של הסרטונים, 

ומי יודע אולי בסוף תמצאו את עצמכם מתחזקים פרופיל פופולארי או ממציאים טרנדים מטופשים בעצמכם.

אולי יעניין אותך גם...

יש לי מדריך ממש שווה עם רעיונות לסרטונים שיווקיים, רוצה אותו?

כתובת המייל שלך וזה מיד אצלך!

דילוג לתוכן