איך להקים קהילה פעילה ומצליחה בפייסבוק?

איך להקים קהילה פעילה ומצליחה בפייסבוק?

בתחילת החודש אחת מחברות הקהילה שלי שאלה את השאלה הבאה בקבוצה:

כמו שאפשר לראות – הפוסט קיבל כמה עשרות תגובות מה שמעיד על כך שהשאלה לא מעסיקה רק את רחל שהעלתה את הפוסט, אז החלטתי לנצל את ההזדמנות לדבר על הקמת קבוצה בפייסבוק – איך לדעת שזאת השקעה נכונה של האנרגיה שלך ואיך לגרום לה לעבוד.

אבל קודם כל בואו נבין – למה בכלל כדאי לפתוח קבוצת פייסבוק?

עולם הרשתות החברתיות השתנה מהותית לאורך השנים, פייסבוק היא כבר מזמן לא מלכת השכונה והרבה התייאשו מלשווק בפלטפורמה הזאת, ויש לזה הרבה סיבות:

החשיפה הנמוכה בדפים עסקיים,
השבתת חשבונות בקידום ממומן,
הערבוב בין האישי לעסקי…
כל אלה ועוד גרמו להרבה אנשים לעבור להשתמש בפלטפורמות שנחשבות יותר עדכניות, אבל יש מקום אחד בפייסבוק שלאורך השנים לא איבד מכוחו: הקבוצות.

שום רשת חברתית אחרת לא נותנת מענה לצורך האנושי והבסיסי שלנו להתחבר ולהיות בקשר עם קבוצות גדולות של אנשים, בגלל זה הקבוצות הן הסוס המנצח של פייסבוק ובהתאם לכך הרבה מהחשיפה בפייסבוק מופנית לקבוצות, וככה נוצר מצב בו הרבה בעלי ובעלות עסקים רוצים להקים קהילה בתחום העיסוק שלהם, כי לנהל קבוצה טובה ופעילה בתור בעלת עסק זאת דרך מדהימה למצב אותך כאוטוריטה, לייצר לך זרם לקוחות קבוע ולגרום לך לבלוט הרבה מעל המתחרות.

אם ככה, איזה סיבה יש לי לא לפתוח קבוצה משלי?

התשובה היא פשוטה: רוב הקבוצות שנפתחות פשוט לא תופסות,
אז לפני שאתן עושות את הצעד הנה כמה סימנים שזה נכון עבורך לפתוח קבוצה חדשה.

מיפית צורך של השוק שאין סביבו קבוצה

הצלחת לזהות תחום רלוונטי לתחום העיסוק שלך שאין לו מענה בדמות קבוצה בפייסבוק? שיחקת אותה! זאת סיבה מעולה לפתוח קבוצה, זאת לא משימה קלה למצוא כזה נושא אבל היופי בקבוצות בפייסבוק הוא שהרבה פעמים הן סובבות סביב תחום נישתי ויחסית מצומצם.

התחום שלך מוצף ויש סביבו עשרות קהילות מצליחות יותר ופחות?

זה לא אומר שלא כדאי לפתוח קבוצה, פשוט צריך להבין שכנראה שתצטרכי לעבוד יותר קשה כדי לגרום לקבוצה שלך להצליח.

יש לך קהילה ועוקבים

אם הצלחת ליצור סביבך קהילה שמתעניינת במה שאת עושה באופן קבוע יכול להיות שכדאי לך לפתוח קבוצה שתהווה בית שבו יהיה אפשר לשמור על קשר יותר אינטימי ואישי.

למה לא להמשיך כמו שאת עכשיו?

סביר להניח שכרגע את מתבססת לגמרי על התוכן שלך ואינטרקציות סביב התוכן הזה, אבל בקבוצה יכול להיווצר קשר בין שאר המשתתפים  ככה שלא תצטרכי להסתמך אך ורק על התכנים שלך.

חשוב לי לציין – זה לא אומר שאת צריכה לקחת חלק בכל דיון או להגיב על כל פוסט שעולה בקבוצה, היופי הוא שגם בלי שאת תהיי נוכחת כל הזמן הרוח שלך תכתיב את הטון וכל פעילות בקבוצה תרים לך גם אם לא תקחי בה חלק באופן ישיר.

השתתפות פעילה בקבוצות של אחרים

נאמר ואת אשת שיווק ואת מתלבטת אם לפתוח עוד קבוצה בתחום, ממליצה לשאול את עצמך את השאלות הבאות:

כמה פעמים בשבוע את מעלה פוסטים בקבוצות בתחום השיווק?

לפוסטים שלך יש תגובות?

את ממש טובה בלפתוח שרשורפלצת?

אנשים מכירים אותך בזכות הפעילות שלך בקבוצות?

אם התשובה לשאלות האלה היא כן זה סימן ממש טוב שאולי כדאי לפתוח קבוצה משלך ולרכז את כל הפעילות שלך שם, כי בקבוצה חדשה נדרשת הרבה פעילות כדי לגרום לה להמריא ואם זה בא לך בטבעיות ואת עושה את זה בכל מקרה עדיף בהחלט שתעשי את הזה בקבוצה משל עצמך.

צורך אישי שלך

זה הסעיף האהוב עליי כי זה מה שגרם להצלחה שלי.

יש נושא שבוער בך ואת יכולה לדבר עליו שעות?

לכתוב עליו מלא פוסטים ולא ימאס לך?

יש בך עניין כנה לשמוע דעות של אנשים אחרים?

סימן מעולה שכדאי לך לפתוח קבוצהולעשות את כל זה שם, כי בסוף שום דבר לא מושך אנשים כמו התלהבות אותנטית ואמיתית, ומעבר לזה  – לתפעל קבוצה דורש הרבה עבודה והתמדה, אז אם זה משהו שאת אוהבת לעשות זה לא יהיה אתגר בשבילך בהשוואה למי שזה פחות תחום עניין שלה.

הדס קלנר,
יוצרת תוכן בווידאו ומרצה על שיווק יצירתי בעזרת סרטונים.

להורדת הקיט ליצירת סרטונים

אולי יעניין אותך גם...

דילוג לתוכן