איך להתכונן לחסימה של טיקטוק – חלק ב’

איך להתכונן לחסימה של טיקטוק – חלק ב’

אחרי שבפוסט הקודם הסברתי על החרם האפשרי על טיקטוק בארצות הברית אני רוצה להסביר איך נכון להתכונן כבר מעכשיו, חשוב להגיד שזה אולי נשמע קצת היסטרי להתעסק בזה כשהכל עוד פתוח ואנחנו לא יודעים מה יהיה, אבל כל הפעולות שאני הולכת להציע הן כאלה שיועילו לכם לעסק בכללי, ככה שזה לא יהיה בזבוז זמן בכל מקרה.

1.ליצור ולטפח רשימת ניוזלטר

זה נראה לי כמו הצעד הכי מובן מאליו ברמה שמרגיש נדוש לכתוב אותו, אבל בגלל שאני עדיין רואה בעלי ובעלות עסקים ששואלות אם הוא שווה את ההשקעה אני אתייחס אליו.

תחזרו אחריי:

נכס דיגיטלי שיושב ברשת חברתית אינו נמצא בבעלותכם והשליטה עליו היא מוגבלת, קחו אותי כדוגמא – בקהילת הפייסבוק שלי יש מעל 12k משתתפות והיא מאוד פעילה לאורך כל שנות קיומה ולכן מרגיש שהיא יציבה ותמיד תהיה שם, אבל בעצם יכול להיות שיום אחד אני אקום בבוקר ואגלה שהקבוצה נחסמה, ואז מה?

לעומת זאת – אין סיבה שרשימת התפוצה שלי תימחק,

וגם אם כן מאוד קל לי לגבות אותה במסמך שנמצא אצלי במחשב ככה שגם אם יקרה איזה באג – אני לא אאבד אותה, וזה עוד בלי שדיברנו על הרווחיות הגבוהה של אפיק התקשורת הזה.

2.לא להתבסס על פלטפורמה אחת

ממש מאותן סיבות שפירטתי בסעיף הקודם אני ממליצה בחום לא להתמקד ברשת חברתית אחת בלבד אלא לנהל לפחות 2/3 במקביל.

אני עדיין בוחרת רשת חברתית שהכי נכונה לי מבחינת קהל יעד ואפקטיביות להתמקד בה!
אבל אם כבר אני יוצרת תוכן – להעלות אותו לכמה רשתות במקביל זה משהו שלא לוקח הרבה זמן ומאמץ ויכול להוות רשת בטחון, וזה נכון במיוחד כשמדובר על סרטונים.

אני מעלה את הסרטונים הקצרים שלי לכל הרשתות הגדולות:

פייסבוק, טיקטוק, אינסטגרם ויוטיוב, ולפעמים אפילו לינקדין, ולכן בכל הרשתות האלה יש לי קהל עוקבים.

אני לא אשקיע בכל הרשתות את אותו מאמץ מבחינת ניהול התוכן, מענה לתגובות, קשר עם חשבונות אחרים…

אבל מה איכפת לי להעלות את התוכן?

זה לוקח עוד כמה דקות עבודה ומביא לתוצאות מדהימות.

3.גיבוי התוכן

אפילו אם הסעיף הקודם לא שכנע אתכן להעלות כבר עכשיו את התוכן הקיים לשאר הרשתות חשוב מאוד לגבות את כל הסרטונים שלכן מהטיקטוק, במיוחד מי שמצלמת ועורכת ישירות בתוך טיקטוק ואז התוכן נמצא רק שם ואין לו גיבוי.

איך לעשות את זה?

בטיקטוק עצמה אפשר להוריד קובץ גיבוי של החשבון שלכן, אבל זה תמיד מגיע בפורמט מוזר שאף אחד לא יודעת מה לעשות איתו ככה שלא הייתי בונה על זה, יש גם אפליקציות שמתיימרות להוריד את כל הסרטונים בבת אחת אבל נכון לעכשיו לא מצאתי אחת מוצלחת אבל מבטיחה להמשיך לחפש ולעדכן, מה שאומר שכרגע האופציה היחידה היא להוריד סרטון סרטון – בגלל זה כדאי להתחיל לעשות את זה כבר עכשיו כי זה לוקח זמן.

ממש ממש חשוב – לא להוריד את הסרטונים ישירות מטיקטוק!

כי אז יהיה על הסרטון Watermark וזאת בעיה, חפשו בגוגל אתר שמוריד את הסרטונים בלי סימן מים ותורידו דרכו, זה אמנם מאריך את העבודה אבל סימן מים מוריד חשיפה וחבל.

4.תעזרו לקהל לזכור אתכן

אם יש לך נוכחות חזקה בדיגיטל – זה לא יעלם ותוכלי לבנות את עצמך מחדש ברשתות הרבה יותר בקלות, כמובן שלבנות נוכחות ברשת זה דבר שלוקח זמן אבל יש כמה דברים שתוכלו לעשות כבר עכשיו כדי לזרז את התהליך.

נראות ויזואלית

אם תבחרו אלמנט ויזואלי כלשהו שיהיה מזוהה איתכן יהיה הרבה יותר קל ומהיר לזהות אתכן בשבריר שנייה, זה קריטי כי בטיקטוק ורילס המשתמשים גוללים על פני עשרות ואפילו מאות סרטונים ולא תמיד הם יקשרו בין הסרטונים שלכן בכלל, אבל אם למשל תצלמו תמיד על אותו רקע, או תשתמשו באיזה תבנית שחוזרת על עצמה יהיה הרבה יותר ברור מי אתן ומה אתן עושות.

 

שם משתמש

דרך נוספת לחזק את הנוכחות שלכן היא שימוש באותו שם בכל הפלטפורמות, הרבה פעמים אני רואה יוזרים בטיקטוק שבחרו כינוי ובאינסטגרם השתמשו בשם של עצמם למשל, זה מבלבל ומקשה על אנשים לעקוב אחריכן – תבחרו שם ותדבקו בו, לא משנה אם זה השם האמיתי שלכן או איזשהו שם משתמש או כינוי.

קבלו תמונת סטוק של טיקטוק שכולם משתמשים בה

4.ניוד משתמשים

הגרעין המשמעותי של העוקבים שלכן ירצו לשמור על קשר גם אם טיקטוק תחסם, לכן חשוב לספר איפה עוד אתן פעילות – למרות שטיקטוק לא עושה חיים קלים בקטע הזה!

בגלל שבטיקטוק לא רוצים להעניק חשיפה לפלטפורמות האחרות סרטונים שכוללים את המילים: אינסטגרם/יוטיוב/פייסבוק עשויים לקבל חשיפה נמוכה ולכן יש שמות קוד למילים האלה:

במקום להגיד אינסטגרם אפשר להגיד: הרשת שמתחילה באות א’,

יש כאלה שלוחשים את המילים הבעייתיות, או כותבים אותן עם שגיאת כתיב או עם סימן פיסוק באמצע, תמצאו את הדרך שתגרום לכן להרגיש הכי פחות מטופשות.

נקודה נוספת – יש בפרופיל מקום ייעודי לקישור לעמודי היוטיוב ואינסטגרם שלכן – תשמשו בה!

אזהיר מראש שלהרבה אנשים זה לא עובד וזה כנראה לא מקרי, אבל בכל מקרה כדאי לנסות ולהוסיף את הקישורים לעמוד, ובמידה שזה לא עובד להמשיך לנסות כי לפעמים אחרי כמה זמן זה פשוט מסתדר.

לסיכום חשוב לי להגיד שאם השתמשת בטיקטוק כדי לבנות את הנוכחות שלך ברשת העבודה שלך לא הולכת לפח, בסופו של דבר כל רשת חברתית היא רק הפלטפורמה והסיבה שאנשים עוקבים אחרייך היא כי הם מתחברים למסר שאת מביאה איתך ולמי שאת.

נכון – לראות כמות גדולה של עוקבים זה מחמיא לאגו, ואם חלק גדול מהעוקבים האלה יעלם בגלל שרשת חברתית תחסם זה מבאס אבל זה לא אומר שההשפעה שלך תעלם, אולי תצטרכי לעבור תקופה של כוונון מחדש אבל בסוף את תמצאי את הפלטפורמה שמתאימה לך ותאפשר לך להמשיך להפיץ טוב בעולם.

הדס קלנר,
יוצרת תוכן בווידאו ומרצה על שיווק יצירתי בעזרת סרטונים.

להורדת הקיט ליצירת סרטונים

אולי יעניין אותך גם...

דילוג לתוכן