איך לצלם סרטון לטיקטוק או רילס – מדריך

הדס קלנר,
יוצרת תוכן בווידאו ומרצה על שיווק יצירתי בעזרת סרטונים.

להורדת המדריך לסוגי סרטונים מנצחים

אז הורדת לנייד טיקטוק או שבכלל התאהבת ברילס, ואחרי תקופה של צפייה פסיבית החלטת שהגיע הזמן להעלות את הסרטון הראשון שלך,

יאללה בלאגן!

אבל מאיפה מתחילים…?

כתבתי את המדריך הזה כדי להסביר איך עושים את זה נכון בלי לפספס שום שלב,

המדריך מתאים למי שרק מתחיל, וגם למי שכבר מעלה סרטונים בפלטפורמות האלה,

כי הוא כולל טיפים ושיטות שעושים את ההבדל בין סרטונים שנהיים ויראליים לבין סרטונים שנשארים ללא צפיות.

שנתחיל?

שלב ראשון -איך למצוא רעיון לסרטון?

הדבר הראשון שצריך להחליט הוא כמובן: מה מצלמים?

והתשובה היא אחת מהשניים: או שמצלמים רעיון מקורי, או שמצלמים טרנד.

 

האופציה הראשונה היא לחשוב על רעיון מקורי משל עצמך ולצלם אותו,

זה סוג הסרטונים שתראו הרבה יותר בטיקטוק ופחות ברילס, 

בעיניי זה תוכן שהרבה יותר כיף לחשוב עליו ולצלם אותו, 

ואם הרעיון מוצלח יש לו פוטנציאל ממש גבוה להיות מגה ויראלי.

העניין הוא שלרוב צריך קצת להתנסות לפני שעולים רעיונות מוצלחים, 

ויש מצב שכרגע אין לך שום רעיון, אבל זה ממש בסדר!

אפשר להתחיל עם צילום של טרנד ובהמשך להתפתח לרעיונות מקוריים משל עצמך.

האופציה השנייה היא לצלם טרנד.

טיקטוק הפכה את כל העניין של למצוא רעיון לסרטון להרבה יותר פשוט, 

כי גם אם אין לך שום רעיון לסרטון תמיד אפשר לשחזר טרנד פופולארי ומה שנקרא לספור את הצפיות.

 

סרטון טרנד ברילס/טיקטוק הוא סרטון שכמות גדולה של אנשים צילמה וריאציה שלו:

זה יכול להיות שיחזור אחד לאחד של אותו סרטון,

או סרטון עם אותו קונספט אבל בתוספת טוויסט אישי.

 

איך למצוא את הטרנד הנכון עבורי?

1.גוללים ברילס או בטיקטוק עד שמוצאים סרטון רלוונטי, כזה שיהיה קל לשחזר או שמתאים לעולמות התוכן שלך.

2.מצאת סרטון שאהבת?

זה הזמן לבדוק האם הוא חלק מטרנד או לא.

את סרטוני הטרנד הכי פופולאריים אפשר לזהות ממש בקלות –

כי תספיק גלילה קצרה כדי לראות הרבה אנשים שהעלו את הגרסה שלהם לטרנד,

אבל ממש לא חובה להשתמש בסרטונים הכי פופולאריים!

3.החלטת מה לצלם?

חשוב לשמור את הסרטון או את האודיו במועדפים כדי למצוא אותו בקלות בהמשך.

שלב שני - צילום הסרטון

הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולצלם את הסרטון, והדבר הכי חשוב שיש לי להגיד הוא זה:

אל תצלמו את הסרטון באפליקציה של רילס או טיקטוק!

הרבה חושבים שכדי שסרטון יצליח צריך לצלם אותו בתוך אינסטגרם או טיקטוק,

אבל אפילו אם זה נכון החסרונות של לעבוד ככה עולים על היתרונות בפער.

פשוט צלמו את הסרטון כמו שהייתם מצלמים כל סרטון אחר – במצלמה של הנייד ולא בתוך האפליקציה.

*יוצאים מהכלל הם סרטוני ליפסינק או סרטונים שדורשים התאמה למוזיקה, 

במקרה כזה עדיף לצלם בתוך האפליקציות – 

←הנה מדריך איך לעשות את זה

מה צריך כדי לצלם סרטון טיקטוק או רילס?

אין הבדל בציוד הנדרש בצילום של סרטון רילס/טיקטוק לצילום של כל סרטון אחר,

הציוד הבסיסי שצריך כדי להתחיל לצלם הוא חצובה ומצלמה.

המצלמה שיש ברוב הניידים כנראה תעשה עבודה מספיק טובה, 

אבל כן חשוב לשים לב שאם הנייד לא מספק צילום איכותי מומלץ למצוא דרך חלופית לצלם – מאחר וזה אחד הדברים שהכי פוגעים בחשיפה של הסרטון.

ממש לא צריך מצלמה מקצועית או את האייפון הכי חדש,

לצורך העניין לי יש ציוד צילום מקצועי ואני לא משתמשת בו כדי לצלם טיקטוק ורילס.

 

לגבי חצובה אפשר להסתדר בלי או לאלתר חצובה DIY בתור התחלה,

אבל זה מסוג הדברים שעושים את העבודה ליותר קלה, והופכים את הסרטון ליותר אסתטי ונעים לעין – ככה ששווה להשקיע ולקנות חצובה במידה והתכנון הוא לצלם הרבה סרטונים.

שלב שלישי - עריכה

אחרי שבשעה טובה צילום הסרטון מאחוריך הגיע הזמן לערוך את הסרטון.

בדיוק כמו הצילום הרבה אנשים עושים גם את העריכה בתוך האפליקציה של טיקטוק או רילס והאמת שעל זה אני ממליצה אפילו פחות מלצלם בתוך האפליקציה.

לערוך סרטון בתור האפליקציה של רילס או טיקטוק זה פשוט הרבה פחות נוח מלהשתמש בתוכנת עריכה חיצונית,

וכל דבר שהוא לא נוח (שלא לאמר מעצבן) הופך להיות מטלה שלא תרצו לעשות, 

וככה בטח שלא תשיגו לעצמכם תוצאות וחשיפה.

אם תרצו לערוך את הסרטון בנייד אני ממליצה על האפליקציות: 

Inshot או Filmora Go,

אבל בחייאת – שלמו את דמי השימוש באפליקציה כדי שלא יהיה לכם וואטרמרק על הסרטון.

העלות לא גבוהה, וואטרמרק  לא רק נראה לא מקצועי אלא גם פוגע לכם בחשיפה!

בדיוק כמו שאינסטגרם יורידו חשיפה לסרטונים עם וואטרמרק של טיקטוק – ולהיפך,

הם עושים זאת גם לסרטונים עם סימן של תוכנות עריכה חיצוניות.

הנה מדריך לעריכה בתוכנת Inshot

אישית אני ממש ממליצה לערוך סרטונים על מחשב ולא על הנייד.

נכון – בנייד הכל ממש זמין, 

אבל תכלס על מחשב תמיד הרבה יותר נוח ומהיר לעבוד,

ולא פחות חשוב – הוא נותן אופציה לעשות עבודה הרבה יותר מדוייקת, 

מה שמשפיע לטובה על התוצאה הסופית בצורה משמעותית.

 

למי שרוצה לערוך על המחשב אני ממליצה בחום על תוכנת פילמורה, שהיא בחירה מצויינת למי שעושה צעדים ראשונים בעריכה ומחפש תוכנה זולה וידידותית.

 

שלב רביעי: העלאה

עכשיו כשהסרטון כבר מוכן נשאר השלב האחרון – העלאה לרשתות החברתיות.

גם פה יש כמה דברים שכדאי לדעת שיכולים להשפיע על החשיפה של הסרטון, 

בואו נתחיל עם העלאת הסרטון לרילס.

בגלל שרילס היא חלק מאינטסגרם יש דגשים שצריך לשים לב אליהם בהעלאה שפחות רלוונטיים בטיקטוק,

הדגש הראשון הוא התאמה של הטאמבנייל לפיד של פרופיל האינסטגרם,

טאמבנייל הוא התמונה הממוזערת של הסרטון שרואים לפני שנכנסים לסרטון עצמו, 

אם אתם מקפידים על פיד מעוצב הטאמבנייל שלכם צריך להשתלב בעיצוב שלו,

אפשר לעצב תמונת קאבר – כמו בפוסט רגיל, והחדשות הטובות הן שאפשר לשנות את הקאבר אחרי ההעלאה של הריל ככה שתמיד אפשר לחזור ולשנות.

את ההשאתגים מוסיפים בשלב הזה ולא בתגובות כמו שיש כאלה שעושים, כי זה משפיע על החשיפה הראשונית שמקבלים ישר אחרי ההעלאה.

חוץ מזה אני בדרך כלל מעלה ומיד משתפת לסטורי לטובת העוקבים הכי מעורבים.

ההעלאה של הסרטון לטיקטוק היא הרבה יותר פשוטה:

מעלים את הסרטון, 

בוחרים את הקאבר לסרטון (אפשר להוסיף כותרת בתוך האפליקציה עצמה),

מוסיפים תיאור קצר כי יש הגבלה לכמות המילים שאפשר להוסיף, ומחליטים מה עושים עם ההאשתגים:

אישית אני לרוב לא מוסיפה האשתגים כי זה לא משפיע על החשיפה, 

אבל זה כן עושה מיון לנושא של הסרטון – אז אם זה חשוב לכם אפשר גם להוסיף, 

האמת שזה לא קריטי כמו שהייתם מצפים,

וזהו – מעלים.

מאוד חשוב לשים לב גם באינסטגרם וגם בטיקטוק לשימוש נכון בסאונד.

זוכרים שבתחילת המאמר אמרנו לשמור את הסאונד או את הסרטון המקורי?

חשוב לשים לב שאתם משתמשים בסאונד מתוך הספריה של האפליקציה,

למה?

אם למשל תשמרו את הסרטון מחשבון הטיקטוק שלכם ותעלו אותו לאינסטגרם ביחד עם הסאונד זאת הפרה של זכויות יוצרים ויתכן שבעתיד הסרטון ימחק (במקרה הטוב),

וגם כי זה בעצם הדרך שלכם להשתייך לטרנד שמבוסס על סאונד מסויים,כשמשתמשים בסאונד המקורי הוא נכנס לספריה של הסרטונים שעשו שימוש בסאונד ואנשים יכולים להגיע אל הסרטון שלכם משם.

מקווה שמצאתם את המדריך מועיל ושהוא נתן לכם מוטיבציה להתחיל או להמשיך עם טיקטוק ורילס! במידה ואתם רוצים להעמיק את הידע שלכם ולקבל עזרה פרטנית ניתן לתאם איתי הדרכות אישיות או קבוצתיות, בנוסף אני מציעה שירות יצירת תוכן וניהול דפי טיקטוק ואינסטגרם.

אולי יעניין אותך גם...

יש לי מדריך ממש שווה עם רעיונות לסרטונים שיווקיים, רוצה אותו?

כתובת המייל שלך וזה מיד אצלך!

דילוג לתוכן