איך לתמחר את השירותים שלי?

איך לתמחר את השירותים שלי?

המאמר הקודם שהעליתי גרר דיון מרתק באינסטגרם ובקבוצה שלי, שזה ממש לא במפתיע כי ככה זה כשמדברים על כסף.

וכמובן שהשאלה שעלתה בעקבותיו היא – איך כן לקבוע את המחירים שלי?

אז ככה אני עושה את זה כבר שנים.

צעד ראשון – להקשיב לבטן

תכלס אני מאמינה שלכולנו יש בראש את הסכום שאנחנו רוצות לקבל על השירותים שלנו, גם אם אנחנו בשלב התחלתי ולא לגמרי ברור לנו מה הטווח הנהוג בשוק.

הבעיה היא שהרבה פעמים אנחנו חוות קולות ביקורתיים פנימיים שגורמים לנו להוריד לעצמנו:

– מי את שתבקשי כזה סכום?

– אף אחד לא מכיר אותך

– למה שישלמו לך כשאפשר לשלם משמעותית פחות

ועוד מבחר מחשבות שליליות ומבאסות.

אני לא אומרת שצריך להתעלם מהקולות האלה, כי גם אם ננסה להתנגד להם הם עלולים לנהל אותנו מאחורי הקלעים ולגרום לנו לא לסגור עסקאות, אבל כן לדעת לתת להם את המקום הנכון –

לא להתעלם מצד אחד, ומצד שני לא לחשוב שמדובר באמת אבסולוטית.

 

קחי רגע ותשאלי את עצמך כמה את רוצה לקבל עבור השירות/מוצר שלך, תכתבי את הסכום הזה במקום נגיש ודעי שלשם את מכוונת.

גם אם זה לא יקרה עכשיו זה מרגיש אחרת לדעת שיש לך יעד אליו תגיעי אחרי שתצברי מספיק נסיון ובטחון.

כסף - אנחנו אוהבות אותו!

צעד שני – תתחילי לתעד את זמן העבודה של השירותים השונים שלך

אחת הבעיות עם תימחור היא שאנחנו לא תמיד מבינות כמה עבודה אנחנו משקיעות במוצר/שירות מסויים, ואז ממש קל להגיד:

“אה את צריכה שאערוך לך סרטון? בקטנה, חצי שעה אני עושה את זה”

כשבפועל סיכוי טוב שלא הערכת את זמן העבודה כמו שצריך, ובטח שלא כוללת בתוכו את התקשורת מול הלקוח, שליחת הקובץ וכו’, ואני הכי מדברת מנסיון!

 

ברגע שתבדקי סיכוי טוב שתהיי בשוק כשתגלי כמה זמן עבודה את באמת משקיעה, וכפועל יוצא מכך – כמה השכר השעתי שלך נמוך, וזה כמובן בלי לדבר על זה שכדי להגיע למצב שזה לוקח לך שעה עבדת שנים וזה לא אומר שאת צריכה לקבל פחות כסף.

צעד שלישי – להתייעץ עם קולגות

עכשיו כשיש לך מושג כללי על איפה את עומדת אפשר להתייעץ עם חברות מהתחום שאת מרגישה מספיק בנוח מולן.

אם נשמע שאני סותרת את מה שכתבתי בפוסט הקודם אז שימי לב שאני לא ממליצה להתייעץ במסגרת קבוצתית/ציבורית כלשהי, אלא לדבר עם קולגה שאת סומכת עליה בארבע עיניים.

אין לך קולגה כזאת? הגיוני – זה לא דבר מובן מאליו, אבל עדיין אפשר לעשות מחקר עצמאי: חפשי אתרים שיש בהם מחירים שכתובים בגלוי (יש הרבה כאלה, שלי למשל), חפשי פוסטים בקבוצות פייסבוק, ואפילו תשאלי חברות שאת יודעת שקיבלו בעבר את השירות שאת מציעה.

צעד רביעי – צאי לדרך

זה השלב הכי מפחיד בתהליך: לבדוק איך השוק מגיב למחירים שלך, ואת זה עושים על ידי בדיקה של אחוזי הסגירה שלך.

יש לך אחוזי סגירה גבוהים במיוחד?

זה מהמם ואני שמחה בשבילך, אבל יש מצב שזה אומר שתמחרת נמוך מדי ואת צריכה להעלות מחירים.

אחוזי הסגירה שלך נמוכים?

יש סיכוי שזה בגלל שהמחיר שלך גבוה מהטווח הנהוג בשוק, זה לא בהכרח אומר שאת אוטומטית צריכה לרדת במחיר אבל כן צריך לבדוק להבין מה הסיטואציה.

 

סוגרת בערך 20-30% ממי שפונה אלייך?

מעולה! זה סימן שאת נמצאת במקום הנכון, זה לא אומר שלא תעלי מחירים אבל מכאן תוכלי לעשות את זה בהדרגתיות ולאורך זמן.

אחרי כל מה שכתבתי חשוב לי להגיד:

תימחור זאת לא חתונה קתולית, הוא אמור להשתנות ולהיות דינמי.

זה בסדר שהנושא מציף בך רגשות מורכבים, כמו שכבר אמרתי ככה זה עם כסף.

והכי חשוב –

התימחור שלך לא קובע את הערך שלך כבת אדם, זה רק עוד אספקט של העסק שלך, והעסק שלך זה רק עוד אספקט של החיים.

 

 

הדס קלנר,
יוצרת תוכן בווידאו ומרצה על שיווק יצירתי בעזרת סרטונים.

להורדת המדריך לסוגי סרטונים מנצחים

אולי יעניין אותך גם...

דילוג לתוכן