הייתי ויראלית בטיקטוק ובאתי לספר לכם מה למדתי

הדס קלנר,
יוצרת תוכן בווידאו ומרצה על שיווק יצירתי בעזרת סרטונים.

להורדת המדריך לסוגי סרטונים מנצחים

 

השבוע הוצאתי לפועל משהו שתכננתי לעשות כבר כמה זמן – לחזור לטיקטוק.

 

אני מרצה על איך לשווק בטיקטוק כבר בערך שנה,

אבל האמת שלא ניהלתי שם עמוד אישי מכל מיני סיבות שאני בטח אפרט בסרטון ממש בקרוב, 

ואחרי תקופה של תכנונים ומחשבות ביום חמישי האחרון אמרתי " יאללה קופצים למים" והעליתי שלושה סרטונים באותו יום.

 

הסרטון הראשון עלה ביום חמישי בצהריים ואני כותבת את הפוסט הזה במוצ"'ש,

נכון לעכשיו לסרטון הראשון יש 144.4 אלף צפיות,

לסרטון השני יש 26.4 אלף צפיות,

ולסרטון השלישי יש 20.6 אלף צפיות.

בנוסף – יש לי כבר מעל 500 עוקבים ו10000 לייקים.

 

אמממ...מה???

אני יודעת, זה ממש ממש משוגע!

איך קורה כזה דבר בעידן של היום כשהחשיפה בכל רשת חברתית רק יורדת ויורדת?

אני אנסה להסביר.

הרבה פחות יוצרי תוכן

טיקטוק היא רשת חברתית חדשה, 

ולמרות שקצב הגדילה שלה הוא עצום רוב האנשים שמצטרפים צורכים את התוכן – לא יוצרים אותו. 

 

גם ביוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם של לפני כמה שנים היה הרבה יותר קל להתבלט פשוט כי יצירת תוכן היה דבר שלא הרבה אנשים עשו, 

בעצם טיקטוק היא קצת כמו לחזור איזה עשור אחורה לזמנים בהם כתבנו פוסט בפייסבוק והוא היה נחשף למלא אנשים, 

לעומת המצב היום שצריך לעבוד קשה ונכון כדי לגרום לזה לקרות.

 

בקיצור – התחרות בטיקטוק פחות גדולה משאר הרשתות החברתיות, לפחות בינתיים.

 

 

אלגוריתם מתוחכם שעומד לצידנו

האלגוריתם של טיקטוק עובד כמו קבוצת מיקוד – 

כל סרטון חדש עולה בפיד של מספר משתמשים מסויים שנקרא For You Page,

ולפי התגובה של אותם אנשים מוחלט אם להמשיך להציג את הסרטון בפני עוד אנשים.

 

איזה תגובות?

 

קודם כל אם בכלל צפו בסרטון, 

אם צפו בו עד הסוף ואפילו ראו אותו כמה פעמים,

אם הגיבו, עשו לייקים, הוסיפו עוקב לפרופיל…

כל אלה קובעים האם יחשפו את הסרטון הלאה, למספר יותר גדול של אנשים.

 

התהליך הזה חוזר על עצמו ובמידה והסרטון נותן תוצאות טובות הוא פשוט עולה ועולה בפרופיל של עוד ועוד משתמשים.

 

שימו לב – מספר העוקבים שיש למשתמש שהעלה את הסרטון הוא לא רלוונטי,

גם סרטון ראשון יכול להפוך לויראלי – כמו שקרה לי.

אורך הסרטונים

בואו נגיד שמשתמש א' מבלה כל יום שעה בצפייה בסרטונים בטיקטוק ושעה בצפייה בסרטונים ביוטיוב, 

קודם כל – אולי כדאי שמשתמש א' ימצא תחביב, 

אבל חוץ מזה בואו נעשה קצת חשבון:

 

האורך הממוצע של סרטון ביוטיוב הוא בערך 11 דקות, 

כלומר 5-6 סרטונים בשעה.

האורך הממוצע של סרטון בטיקטוק הוא 30 שניות, כלומר משהו כמו 200 סרטונים בשעה.

אתם מבינים לאן אני הולכת עם זה נכון?

 

הסרטונים בטיקטוק ממש קצרים – בין 15 שניות לדקה, 

מה שאומר שכל משתמש שנכנס לאפליקציה פשוט צופה במספר ממש גבוה של סרטונים בזמן ממש קצר.

אז מה, 

כל אחד שנכנס לטיקטוק מעלה סרטון והופך לאושיית רשת?

זהו – שלא.

 

בטיקטוק יש המון סרטונים שלא רואים אותם בכלל,

לחלקם יש אפילו פחות מ100 צפיות!

 

כדי להצליח בטיקטוק צריך ללמוד את הפלטפורמה ולהבין איך היא פועלת, 

ובעיקר להבין איזה סרטונים מצליחים  – ואיזה ממש לא,

 

כדי שסרטון יתפוס בטיקטוק הוא צריך להיות טוב ולהיות מותאם לפלטפורמה –

ממש כמו בפייסבוק אינסטגרם או יוטיוב.

 

אולי יעניין אותך גם...

יש לי מדריך ממש שווה עם רעיונות לסרטונים שיווקיים, רוצה אותו?

כתובת המייל שלך וזה מיד אצלך!

דילוג לתוכן