הייתי ויראלית בטיקטוק ובאתי לספר לכם מה למדתי

הדס קלנר,
יוצרת תוכן בווידאו ומרצה על שיווק יצירתי בעזרת סרטונים.

להורדת המדריך לסוגי סרטונים מנצחים

השבוע הוצאתי לפועל משהו שתכננתי לעשות כבר כמה זמן – לחזור לטיקטוק.

אני מרצה על איך לשווק בטיקטוק כבר בערך שנה, אבל לא תחזקתי בטיקטוק פרופיל אישי, אז אחרי תקופה של תכנונים ומחשבות ביום חמישי האחרון אמרתי לעצמי ” יאללה קופצים למים” והעליתי באותו יום שלושה סרטונים.

אני כותבת את הפוסט הזה במוצ”‘ש, כלומר יומיים אחרי ואלו הנתונים נכון לעכשיו:

לסרטון הראשון יש 144.4 אלף צפיות,

לסרטון השני יש 26.4 אלף צפיות,

ולסרטון השלישי יש 20.6 אלף צפיות.

בנוסף – יש לי כבר מעל 500 עוקבים ו10000 לייקים.

 

זה הסרטון הראשון

אמממ...מה???

אני יודעת, זה משוגע!

איך קורה כזה דבר בעידן של היום כשהחשיפה בכל רשת חברתית רק יורדת ויורדת?

אני אנסה להסביר.

פחות יוצרי תוכן משאר הרשתות

טיקטוק היא רשת חברתית חדשה, 

ולמרות שקצב הגדילה שלה הוא עצום רוב האנשים שמצטרפים צורכים את התוכן – לא יוצרים אותו. 

 

גם ביוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם של לפני כמה שנים היה הרבה יותר קל להתבלט פשוט כי יצירת תוכן היה דבר שלא הרבה אנשים עשו, 

בעצם טיקטוק היא קצת כמו לחזור איזה עשור אחורה לזמנים בהם כתבנו פוסט בפייסבוק והוא היה נחשף לכמות גדולה של אנשים, שלא כמו היום שצריך לעבוד קשה ונכון כדי לגרום לזה לקרות.

 

בקיצור – התחרות בטיקטוק פחות גדולה משאר הרשתות החברתיות, לפחות בינתיים.

 

זה הסרטון השני

אלגוריתם מתוחכם שעומד לצידנו

ההבדל העיקרי בין טיקטוק לשאר הרשתות החברתיות הוא העובדה שבטיקטוק הסרטונים נחשפים לקהל רחב של משתמשים ולא רק לעוקבים שלנו

זאת במידה ועובדים נכון והסרטון שלנו טוב ומותאם לפלטפורמה.


כל סרטון חדש שמועלה לטיקטוק עולה בפיד (For You Page) של מספר משתמשים ראשוני, לפי התגובה של אותם משתמשים האלגוריתם קובע אם להציג את הסרטון בפני קבוצה רחבה עוד יותר של משתמשים.

התהליך הזה חוזר על עצמו, ובמידה והסרטון נותן תוצאות טובות הוא יעלה בFor You של עוד ועוד משתמשים.

מספר העוקבים שיש למשתמש שהעלה את הסרטון הוא לא רלוונטי,

גם סרטון ראשון יכול להפוך לויראלי – כמו שקרה לי.

אורך הסרטונים

בואו נגיד שמשתמש א’ מבלה כל יום שעה בצפייה בסרטונים בטיקטוק, ושעה בצפייה בסרטונים ביוטיוב.

קודם כל – אולי כדאי שמשתמש א’ ימצא תחביב, 

אבל חוץ מזה בואו נעשה קצת חשבון:

 

האורך הממוצע של סרטון ביוטיוב הוא בערך 11 דקות, 

כלומר 5-6 סרטונים בשעה.

האורך הממוצע של סרטון בטיקטוק הוא 30 שניות, כלומר משהו כמו 200 סרטונים בשעה.

אתם מבינים לאן אני הולכת עם זה נכון?

 

הסרטונים בטיקטוק ממש קצרים – בין 15 שניות לדקה, 

מה שאומר שכל משתמש שנכנס לאפליקציה צופה במספר גבוה של סרטונים.

זה הסרטון השלישי

אז מה, 

כל אחד שנכנס לטיקטוק מעלה סרטון והופך לאושיית רשת?

למרבה הצער – לא.

רוב הסרטונים בטיקטוק הם כאלה שקיבלו מעט חשיפה ולא “עברו שלב” ממעגל החשיפה הראשוני.

 

כדי להצליח בטיקטוק צריך ללמוד את הפלטפורמה ולהבין איך היא פועלת, הסרטונים צריכים לדבר בשפה של הפלטפורמה, להיות בנויים בצורה הנכונה ולהיות מעניינים – ממש כמו בכל פלטפורמת תוכן אחרת.

 

אני מציעה שירותים מגוונים בתחום השיווק בטיקטוק - ניהול עמודים, קריאטיב, יצירת תוכן, הרצאות והכשרות בתחום - לחצו לקבלת פרטים נוספים.

אולי יעניין אותך גם...

יש לי מדריך ממש שווה עם רעיונות לסרטונים שיווקיים, רוצה אותו?

כתובת המייל שלך וזה מיד אצלך!

דילוג לתוכן