המסע לדיוק העסק – חלק 2

המסע לדיוק העסק – חלק 2

האתר שלי עלה לאוויר ביוני 2020, בדיוק סיימתי לימודי תעודה של קורס וידאו מקצועי בסטודיו גברא והעסק שלי היה פעיל כבר שנתיים, באותו זמן עסקתי בעיקר בהפקת סרטוני תדמית והעברת סדנאות שיווק בווידאו לעצמאיות בהרשמה עצמאית.

האתר עלה יחסית זמן קצר אחרי שינוי הקריירה שלי ואהבתי את הרעיון של לשמר באופן כלשהו את זכר העיסוק הישן, ואת זה עשיתי בשתי דרכים:

 

1.שמרתי חלק מהשם – לעסק הראשון קראו או לה לה קברט והחלטתי להמשיך עם הקונספט ולקרוא לעסק החדש “או לה לה – שיווק יצירתי בווידאו”

2.באתר שלי שילבתי תמונות בסגנון פין אפ – אהבתי שזה הפוך על הפוך כזה, וויב של פעם לעסק שעוסק בתחום חדשני כמו דיגיטל, אבל בכנות נראה לי שעד היום היחידה שהבינה את הקונספט זאת אני.

התמונות המקוריות באתר היו מעולות וזה היה שונה ובועט ובעיקר מאוד אני, אבל מאוד אני מודל 2020.

לפני כמה זמן פתחתי את האתר שלי והבנתי – הוא ממש לא מייצג את מה ומי שאני היום, הגיע הזמן למייקאובר.

 

אחת התמונות האהובות עליי מהגלגול הקודם של האתר, צילום: דפנה בראל

הצעד הראשון שעשיתי היה להחליף את כלללללללל התמונות באתר לתמונות אותנטיות שמשקפות את מה שאני עושה היום.

הפעם גייסתי למשימה את אופק בירנבאום שצילמה אותי בסט אותנטי אך זוהר בלופט מהמם בדרום תל אביב, את התמונות האלה תוכלו לראות בכל רחבי האתר ואני אצרף כמה מהן פה.

החלפת התמונות היה פרוייקט שלקח שעות של להזיז קצת לפה ואז להזיז קצת לשם ואז לערוך את התמונה ככה ולהחליף ולהחזיר….עד שהגענו לתוצאה הרצויה, לפחות מבחינת הנראות, מבחינת התוכן הדרך עוד הייתה ארוכה.

צילום: דפנה בראל

לאורך השנים תחזקתי את האתר ברציפות והרבה מהטקסטים הוחלפו במהלך הדרך, אבל האפיון כבר היה לא רלוונטי ודרש שינוי יסודי, גם כי האתר הכיל פירוט על שירותים שהפסקתי לתת, אבל בעיקר כי בשנים האחרונות תחום הווידאו השתנה משמעותית – ובעקבות כך הדגש על מה שאני עושה.

במילים פשוטות: האתר הוקם לפני ההתפוצצות של טיקטוק.

צילום: דפנה בראל

כשהאתר שלי עלה לאוויר כבר הרציתי על טיקטוק, אבל עוד לא הבנתי את היקף התופעה ובטח שלא ידעתי שבקרוב הדבר העיקרי שאנשים ירצו ללמוד ממני זה איך להצליח בטיקטוק והחיקויים השונים שלו – רילס ושורטס.

ככה שבאתר שלי היה: 

– איזור על הפקות וידאו מקצועיות שהיה לא רלוונטי בכלל.

איזור נוסף על הרצאות וסדנאות לשיווק ויצירת סרטונים עם סעיף קטן שהוקדש לטיקטוק,  כשלמעשה 90% מההרצאות שלי כיום הן על טיקטוק.

– עמוד שדיבר על טיקטוק ורילס ובו היה פירוט גם על סדנאות וגם על הפקות טיקטוק -מבלבל.

בנוסף – לא היה עמוד על ייעוץ שיווקי, שזה משהו שכבר שנים אני מתכננת להכניס.

הכל היה בנוי לא נכון ומבלבל, ומי שנכנס לאתר אמנם נורא התלהב מהמיתוג והעיצוב אבל לא היה מספיק ברור – מה בעצם אני מציעה?

הפשלתי שרוולים וניגשתי לעבודה.

 

צילום: אופק בירנבאום

בגלל שאני מתחזקת את האתר שלי כל השנים אני כבר יודעת איך לעבוד עם אלמנטור – יתרון גדול שעזר לי לחסוך זמן וכסף בפרוייקט הזה שלקחתי על עצמי.

המטרה שלי הייתה ליצור איזור לכל אחד מהמוצרים העיקריים שלי, ככה שיהיה ברור למי שנכנס מה הוא צריך ועוד יותר חשוב – שאני אוכל לשלוח פרטים מדוייקים כשפונים אליי.

בנוסף אחת המטרות העיקריות שלי היו להכניס את המחירים שלי לאתר איפה שאפשר, כדי שמי שמגיע אליי כבר יודע מה המחירים והאם הם רלוונטיים עבורו.

וככה האיזור של הפקת סרטוני תדמית הפך לעמוד על הפקת סרטוני טיקטוק ונוסף לו מחירון,

עמוד הסדנאות הכללי הפך לעמוד להרצאות וסדנאות טיקטוק, כשהאופציות הנוספות שאני מציעה מופיעות בקטן, כמו גם טבלת יצירת קשר במקרה והנושא המבוקש לא מופיע בעמוד.

ונוסף לאתר עמוד חדש דנדש לייעוצים, גם הוא כולל מחירים, אשתף שאני עוד לא מרוצה לגמרי מהעמוד הזה אבל אני יודעת שאני כבר אדייק אותו עם הזמן וכרגע אני פשוט רוצה אותו באוויר.

 

צילום: אופק בירנבאום

בנוסף לכל זה שיניתי את המוצר החינמי שאני שולחת בהרשמה לניוזלטר, עד המייקאובר שלחתי מדריך כללי לסוגי סרטונים שיווקיים, ומעכשיו אני שולחת מדריך עם תבניות לסרטוני טיקטוק/רילס ויראליים, מה שהצריך ממני לא רק בניית מדריך חדש אלא גם שינוי של כלללללללללללל האוטומציות שנלוות לעניין.

אפשר להבין למה רציתי להשוויץ במהפך שעשיתי נכון…?

הפרוייקט הזה היה הדבר העיקרי עליו עבדתי מאז היציאה לחופש הגדול באוגוסט לפני חודשיים בערך, אני תמיד בקושי עובדת בתקופה הזאת והקדשתי כל זמן פנוי שהיה לי וגם לא מעט לילות לבנים לתהליך השינוי. 

נשאר לי עוד צעד אחד סמלי להחריד שמסכם את כל מה שעשיתי – להחליף את השם של העסק שלי.

זה צעד שאני מתלבטת עליו כבר המון זמן, ואני מרגישה שלעשות אותו בנקודה הזאת בזמן זה צעד מתבקש ומרגש שמסמן התחלה של תקופה חדשה.

אני נפרדת מהשם שליווה אותי בחמשת השנים האחרונות:

“או לה לה – שיווק יצירתי בווידאו” 

ואומרת שלום ל “הדס קלנר – שיווק יצירתי בווידאו”.

אני מרגישה ברת מזל וגאה שיש לי את הזכות והיכולת ליצור את המציאות שלי עבור עצמי ולשנות אותה כל הזמן, מרגיש לי שאנחנו בתחילתה של תקופה מופלאה ואני מודה לכל מי שליוותה אותי בדרך שלי לכאן, גם אם זה רק בדרך של לעקוב אחרי המסע.

תודה.

*תודה אישית למשפחה שלי ובמיוחד לאיש שלי זיו:

בשבילכם זה מאמר נחמד, אבל הוא היה צריך להתמודד עם רכבת ההרים הרגשית שכל זה גרם לי.

ולבסטיז שלי: יעל שטרית ושני הסתן, בלעדיכן לא הייתי שורדת את כל מה שקרה אחרי גיל 30.

הדס קלנר,
יוצרת תוכן בווידאו ומרצה על שיווק יצירתי בעזרת סרטונים.

להורדת המדריך לסוגי סרטונים מנצחים

אולי יעניין אותך גם...

דילוג לתוכן