בשנתיים האחרונות הפכה טיקטוק מפלטפורמה המשמשת קהל צעיר מאוד- לרשת חברתית מובילה.
עם הזמן, ניתן לראות שגם חברות וארגונים גדולים מבינים שלא ניתן להדחיק את העובדה שקיימת רשת חברתית חדשה שצריך לייצר בה נוכחות, ופותחים משתמש.
והאמת? הגיע הזמן!
טיקטוק כאן כדי להשאר והיא העתיד של הדיגיטל.
איפה מתחילה הבעיה?
הרבה אנשים לא מבינים שטיקטוק היא לא עוד פייסבוק, או אינסטגרם, אלא רשת חברתית עם קודים חברתיים שונים מהותית מכל מה שהכרנו, וכדי ליצור סרטונים ויראליים ולבנות קהל עוקבים בטיקטוק חייבים להבין את החוקים האלה.
הנה כמה מהטעויות הנפוצות שמותגים וחברות עושות בטיקטוק ואיך להמנע מהן
טעות מספר 1: שימוש בתוכן שלא תואם לשפה של הפלטפורמה
הבעיה העיקרית של מותגים שמפרסמים בטיקטוק היא שהם לא מבינים שהם הגיעו לעולם חדש לגמרי.
בפייסבוק או באינסטגרם הם יכולים לקחת את הפרסומת שהם צילמו לטלוויזיה, לעשות איזו התאמה ולהתחיל להריץ את הסרטון בממומן.
בטיקטוק זה לא עובד ככה!
למרות שממוצע הגילאים בטיקטוק כל הזמן עולה עדיין הגילאים שם מאוד צעירים,
וילדים צעירים זה קהל כנה בצורה בלתי מתפשרת.
פרסמתם תוכן לא מותאם לטיקטוק?
יקראו לכם בומרים בתגובות ותשיגו בדיוק את האפקט ההפוך מזה שכיוונתם אליו.
זו אחת הסיבות שחשוב מאוד לוודא לוודא שמי שמתפעל את הטיקטוק – מכיר את טיקטוק,
ואם אין לכם מישהו כזה בארגון זה הזמן להכשיר מישהו או להשתמש באאוטסורסינג.
טעות מספר 2: התעלמות מהעובדה שזכויות יוצרים זה דבר
עוד בעיה של הרבה מותגים שנובעת מחוסר ידע היא שימוש בסאונדים הטרנדיים באפליקציה.
מה זה סאונד טרנדי?
טיקטוק בעצם בנוייה על טרנדים – בכל זמן נתון יש טרנדים שרצים באפליקציה, והמשתמשים בטיקטוק מצלמים את הוריאציות שלהם לטרנד הזה.
איפה הבעיה כאן?
מה שיכול לעשות וולוגר אנונימי לא יכולה להרשות לעצמה לעשות חברה עם אלפי עובדים, ותופתעו – הרבה מהן עושות זאת ומסתכנות בתביעות משפטיות (שלא מעט פעמים לא מאחרות להגיע).
זה אומר שהחיים של מותגים בטיקטוק קשים יותר משמעותית.
התוכן צריך להיות טוב במיוחד כשלא משתמשים בסאונדים הטרנדיים, כי אחרת – העמוד פשוט לא יקבל את החשיפה הרצויה.
טעות מספר 3: לא מייצרות מספיק תוכן
גם בחברות שכבר הפנימו את החשיבות של טיקטוק לא תמיד מבינים שטיקטוק דורשת ייצור של המון סרטונים!
4 סרטונים בחודש לא יספקו מספיק חשיפה לפרופיל שלכם, זה פשוט לא יעבוד.
לעניין הזה יש שתי פתרונות:
– לייצר יותר תוכן
– להריץ קמפיינים בטיקטוק
נכון לרגע כתיבת שורות אלה, הקידום הממומן בטיקטוק – הוא חלומו של כל קמפיינר.
המחירים זולים כמו שהיו בפייסבוק בתחילת דרכם, כך שיהיה רעיון טוב לנצל את המצב כל עוד הוא נמשך ולהביא עוקבים נוספים לעמוד.
אבל בתכל’ס? הטעות הכי גדולה היא לא לפעול עכשיו
הרבה מאיתנו זוכרים את אינסטגרם ופייסבוק בתחילת דרכן ועד כמה היה קל להגיע לתוצאות – גם בשיווק אורגני וגם בממומן, זה המצב היום בטיקטוק! לפחות נכון לעכשיו.
ככל שהפלטפורמה תמשיך לתפוס תאוצה ופופולאריות התחרות רק תגדל,
אל תפספסו את ההזדמנות הזאת ותבנו את הנוכחות שלכם בטיקטוק עכשיו – לפני שההזדמנות הזאת תחלוף.