יש לי חברה שהיא מורה לריקוד ורוצה להכנס לטיקטוק, לי יש כלל שאני לא עובדת עם חברות ומשפחה אז הפניתי אותה לקולגה שאני מעריכה.
יש לציין שחברה שלי מנהלת עסק גדול והיא מכירה את המחירים השונים של שירותי פרסום ושיווק, לא רק ניהול ברשתות החברתיות אלא גם בגוגל וכאלה.
אחרי שהיא דיברה עם הקולגה היא התקשרה המומה,
“הדס, למה ניהול טיקטוק זה כל כך יקר? אני משלמת על ניהול אינסטגרם ופייסבוק והמחירים הם חצי ופחות!
לא הופתעתי מהתגובה שלה, אני רגילה שאנשים מעריכים לא נכון את העלויות של ניהול טיקטוק ויש לזה כמה סיבות.
עד לא מזמן כבעלי עסקים השירות הכי נפוץ בתחום השיווק היה ניהול פייסבוק ואינסטגרם, עלויות של שירות כזה יכולות להתחיל גם מ-1,500 שקלים וזאת הוצאה שהרבה בעלי עסקים קטנים יכולים להרשות לעצמם.
זה לא המצב עם ניהול טיקטוק!
שם השירות מתחיל בעלות של 3,000 ש”ח במקרה הטוב.
אבל למה ניהול טיקטוק זה שירות כל כך יקר?
מעולה ששאלתם, בואו נפתח את הנושא.
קודם בואו נבין מה זה ניהול טיקטוק ולמה הוא שונה מהותית מניהול של כל רשת חברתית אחרת,
ניקח לדוגמא ניהול של עמוד אינסטגרם שכולל:
- שיחת אסטרטגיה
- כתיבת 2 פוסטים בשבוע
- עיצוב אימג’ מחומרים קיימים של הלקוח
- מענה לתגובות על הפוסטים
- העלאת סטורי מספר פעמים בשבוע
כמובן יש עוד שירותים שאפשר להוסיף כמו עריכת רילס או ניהול פייסבוק, אבל זה מה שנקרא חבילה סטנדרטית.
מנהלי אינסטגרם מנוסים יכולים לסיים את העבודה החודשית שלהם על חשבון אחד של לקוח תוך כמה שעות,
העבודה היא מהבית ואפשר לתזמן קדימה את כל הפוסטים של אותו חודש ולסיים עם עיקר העבודה תוך יום.
עכשיו בואו נבין מה כולל ניהול אורגני של עמוד טיקטוק:
- שיחת אסטרטגיה
- הצגת קריאטיב עבור כל סרטון (מינימום 5 סרטונים בדרך כלל)
- אישור קריאטיב
- כתיבת תסריטים
- אישור תסריטים
- יום צילום שנע בין 6-8 שעות, נערך אצל הלקוח /לוקיישן אחר שדורש נסיעה
- עריכת הסרטונים
- סבב תיקונים
- העלאת הסרטונים לטיקטוק
- מענה לתגובות על הסרטונים
וזה עוד בלי שדיברנו על פינג פונג של אישורים ודיונים בין כל שלב ושלב.
טיקטוק היא רשת חברתית מבוססת וידאו ואין בה שום תוכן פרט לסרטונים!
לכן ההשוואה בין ניהול טיקטוק לניהול פייסבוק או אינסטגרם היא לא רלוונטית, הרבה יותר נכון לצורך העניין להשוות את העלויות לשירות הפקת סרטונים – כמו סרטוני תדמית.
הפקת סרטונים זה שירות מורכב שדורש הרבה יותר שעות עבודה, מיומנויות, ואפילו אנשי מקצוע נוספים, זאת מתמטיקה פשוטה.
אז מה אני אומרת פה בעצם, שאין איך להכנס לטיקטוק אלא אם יש לי מלאן כסף להשקיע בהפקה?
ממש לא!
אישית אני חושבת שכל עסק גדול או קטן צריך למצוא את הדרך ליצור לעצמו תכנים בווידאו לבד, ויש הרבה דרכים לעשות את זה:
- אפשר לעשות אאוטסורסינג חלקי – למשל למצוא עורכ.ת וידאו לעבוד מולה באופן קבוע ולהעביר אליה את חומר הגלם לעריכה, כל מי שצילם סרטון יודע שזה החלק שלוקח הכי הרבה זמן ועצבים.
- אפשר למצוא עובד בחברה שאוהב את התחום ויש לו גישה טובה ולתת לו להשתלט על חשבון הטיקטוק של המותג, כמובן שגם פה מומלץ שהעובד יעבור תהליך הכשרה.
- למי שכן בעניין של לצלם/לערוך לבד אבל מסתבך עם רעיונות טובים – אני מציעה שירותי ייעוץ וליווי לטיקטוק שכוללים פיצוח קופירייטינג וכתיבת תסריטים לסרטונים בשביל מי שלא רוצה הפקה שלמה, מהר מאוד יש מספיק נתונים להתבסס עליהם כדי להבין מה עובד ואיפה להתמקד ורואים תוצאות.
הדבר האחרון שחשוב לי להגיד זה שאם החלטתם שטיקטוק היא אפיק נכון עבורכם – חשוב למצוא את הדרך לעשות את זה נכון,
אם התוכן שתעלו לא ידבר את השפה של טיקטוק הוא במקרה הטוב לא יעבוד,
ובמקרה הרע יוציא אתכם בומרים,
ובמקום להראות חדשניים ומובילים תיצרו בדיוק את הרושם ההפוך,
במצב כזה עדיף לוותר על טיקטוק ולהשקיע באפיקים אחרים מאשר שיהיה למותג שלכם נכס דיגיטלי מוזנח או כזה שלא מעביר את המסר הנכון.
אבל אני מאמינה שזה אפשרי לכולם למצוא את הדרך להכנס לטיקטוק בהצלחה, כי בסופו של דבר טיקטוק לא הולכת לשום מקום וגם לא תוכן וידאו שכבר מזמן הפך למאסט בעולם השיווק של היום.