להיות מנהלת (עסק) אותנטי.ת – מאמר אורח מאת אורית בש סרוסי

להיות מנהלת (עסק) אותנטי.ת – מאמר אורח מאת אורית בש סרוסי

אני זוכרת כמה התרגשתי מצילומי התדמית הראשונים שלי.  

עשיתי שיחת הכנה עם הצלמת והמאפרת (צוות נהדר ומוכשר ממש), 

בחרתי בגדים, תכשיטים, תכננתי סצנות צילום, התפנפנתי בפן חלק בשיער והגעתי נרגשת (מאוד) לצילומים בלוקיישן שבחרנו. 

 

כמישהי בתחילת הדרך, שלא ממש התחשק לה לעמוד מול המצלמה, ובטוח לא לדבר או לשווק את עצמה – התחושה היתה די זרה ולא נוחה לי ולקח לי זמן להיכנס לפוזות שתכננתי, הרגשתי מאוד לא עצמי ולא ממש באזור הנוחות שלי.

מאוד הגיוני לשלב הזה שהייתי בו, הרי זו היתה הפעם הראשונה בצילומי תדמית.

 

התוצאה היתה מהממת ממש. 

אין בכלל ספק שהסשן היה מוצלח ולראיה, התמונות האלו שימשו אותי בכל החודשים הראשונים לפעילות שלי ועד היום.

(קרדיט לצילום ולאיפור : שירי גרופר, אורלי גרופר)

אבל!

משהו שם לא עבד עבורי.

לא בגלל התוצאה – אני באמת סופר מרוצה.

היה משהו אחר שלא הסתדר לי ויזואלית.

 

יום אחד העליתי תמונה טבעית ולא תדמיתית לפייסבוק האישי שלי מתוך פעילות משפחתית שעשיתי,

ואחריה קיבלתי תגובה מהבוס הקודם שלי (וגם הלקוח הראשון שהיה לי בעסק) שאמר:

“את יודעת? תמונות התדמית שצילמת ממש מוצלחות, אבל אני רואה אותך בדיוק כמו שהעלית פה בתמונה הזו – זו אורית שאני מכיר וזו אורית ממנה אני מקבל את שירותי הליווי העסקי”.

מכירות את נפילת האסימון הזו שמגיעה פתאום ומסתדרת בדיוק עם תחושות מקדימות שיש לנו? אז זה מה שקרה פה.   

אז הבנתי.

מה שלא עבד עבורי הייתה הדמות שראיתי בתוך התמונות.

היא לא שיקפה, אפילו לא קרוב, את מי שאני, או את מי שרציתי לייצג בפעילות העסקית שלי. 

“אורית היועצת / המלווה / המאמנת” היא בדיוק זו בתמונה, שמגיעה as is, בלי כל ההתפנפנות ועורכת הדין סטייל, בלי המראה המתוקתק – פשוט פשוטה איך שהיא.

ופה התחיל המסע שלי, בהבנה מי אני בתוך העסק, ובהתאמה לכך, גם פיתחתי את גישת העבודה שלי שמתבססת על אותה הבנה.

מגיעות אליי הרבה מאוד נשים, כל אחת עם הסיפור שלה אבל כזה שמדבר בדיוק על אותו נושא, הסיפור שמשקף כמה הדרך שלנו חייבת (ואני בכוונה משתמשת במילה חייבת) להיות הכי מחוברת למי שאנחנו.  

זה סופר חשוב בעיניי. כאשר אנחנו מחוברות לעצמנו, זה עוזר לנו מאוד בשיפור יכולות הניהול העצמי שלנו כמנהלות, ושלנו כבעלות עסקים עצמאיים. 

אותנטיות – איך היא באה לידי ביטוי ולמה היא כל כך חשובה?

 

אותנטיות בהגדרה המילונית (ראי ערך ויקיפדיה) הוא מצב בו הפרט מתנהלת ופועלת באופן נאמן למחשבות והרגשות הפנימיים שלה, למרות השפעות חיצוניות שיכולות להשפיע עליה.

 

כבר מהמשפט הזה אנחנו יכולות להבין את הקונפליקט שיכול לדפוק על פתח דלתנו וקשור להשפעות החיצוניות שיש לנו בתוך הפעילות.

כל כך הרבה השפעות חיצוניות שמערערות לנו את הבטחון, מפריעות לנו לעשייה, מבלבלות אותנו,  משגעות אותנו, מרחיקות אותנו מהשגת היעדים ובעיקר – מכניסות הרבה בלאגן, לתוך פעילות שגם ככה קשה להחזיק את התדר שלה (להיות עצמאית בישראל, זה בהחלט משהו לא פשוט בכלל).

(צילום: שירי חן פורמישל, איפור: חן גוטסון)

אז אם יש לנו סיכוי לכל כך הרבה הפרעות חיצוניות, מה נוכל לעשות כדי להתמודד איתן?

התשובה מסתתרת במסר של הכתבה הזו –

פשוט להיות אנחנו – להיות מנהלות (עסק) אותנטי.ת

 

ברמה הפנימית,

כשאנחנו נאמנות לעצמנו, כשאנחנו מנהיגות את העסק שלנו בצורה שנכונה לנו, אנחנו בעצם מגדילות את הבטחון העצמי שלנו, בעצמנו ובפעילות.

 

ברמה החיצונית, מול הלקוחות שלנו,

כשאנחנו אותנטיות – אנחנו מציגות לקהל שלנו בדיוק את מי שאנחנו, בלי אריזות מתנה ושפנים מהכובע – what you see is what you get.

 

תחשבו על זה רגע, כמה פעמים יצא לכן להכיר או לחוות ספק.ית שירות שמציגים מצג מסוים ברשתות החברתיות אבל בפועל כאשר דיברתן עם אותו ספק, גיליתם שאין קשר בין מה שהוא הציג לבין מי שהוא בפועל?

כמה פעמים יצאתן עם תחושה שמשהו לא מסתדר שם עד הסוף ולא ידעתן להגיד מה?

 

זה בדיוק הפער הזה, בין להיות אותנטית או לא, ועל זה בדיוק אני מדברת אתכן היום –

אתן רוצות להציג בדיוק את מי שאתן, לא רק בגלל שזה משרת אתכן ואת העסק,

אלא בזכות זה שלהיות אותנטית עושה לכן את החיים קלים יותר, ובהתאמה – עוזר לכן להיות מנהלות עסק עצמאי, בצורה זורמת ונעימה יותר.

 

חוזרת רגע לסיפור צילומי התדמית מהתחלת הכתבה.

חשוב לי להגיד ולציין – אני לגמרי משקיעה בצילומי התדמית שלי, כמובן שלא אגיע בלוק מרושל או בלי איפור טבעי שיעבור טוב במצלמה, אבל, כשאני עכשיו מגיעה לצילומי תדמית, אני מגיעה כ”אני” משודרגת, הכי קרובה למי שאני במציאות, בימים שאני משקיעה,

כך שאם תסתכלו על התמונות שלי באפיקי השיווק השונים, לגמרי תזהו אותי, את הערכים שלי ואת המסרים בתוך התמונות. 

לסיכום,

אם אתן מרגישות לא בנח, תשאלו את עצמכן את השאלה הבסיסית “למה?”

ותבחנו באמת את הסיבות שמשהו לא מסתדר לכן בבטן. דרך אגב, זה רלוונטי לכל תחום אישי או עסקי בעיניי וזה הטיפ הכי משמעותי שאוכל לתת לכן היום – תהיו מחוברות לפופיק שלכן.

 

הרבה אנשים יגידו לכן הרבה דברים. עיצרו שנייה ותשאלו – מה נכון עבורי?  

תבדקו האם אתן בוחרות בפעולות רק כי “אמרו לכן” או “כולן עושות אותן”, או כי באמת אותן פעולות מתחברות לכן לעשייה.

 

וללא קשר, תמיד תמיד תעצרו ותבינו –

ההתפתחות שלנו היא מתוך ההתנסות והניסיון שלנו,

עד שלא ננסה – לא נדע מה עובד ומה לא,

וכאשר נתנסה נדע לבדוק :

מה שעובד – משמרים,

מה שלא עובד – משנים.

 

תודה הדס על הבמה ומקווה לחזור לפה שוב בהמשך.

זמינה לשאלות בנושא, תרגישו חופשי לשלוח ולשאול,

וכמובן לעקוב אחריי ברשתות החברתיות (בואו לאינסטגרם, שלי, כיף שם ממש).

https://www.instagram.com/oritbash/

הדס קלנר,
יוצרת תוכן בווידאו ומרצה על שיווק יצירתי בעזרת סרטונים.

להורדת הקיט ליצירת סרטונים

אולי יעניין אותך גם...

דילוג לתוכן