“נראה לי שאני בשאדו בן”
“האלגוריתם שונא אותי”
“יש לי בעיה בחשבון, זמן לפתוח חדש”
אלה רק כמה מהמשפטים הנפוצים שאני שומעת כל הזמן מיוצרים מתוסכלים שמעלים סרטונים לטיקטוק ולא מבינים – למה הסרטונים לא מקבלים צפיות?
לא משנה אם מדובר במשתמשים חדשים בפלטפורמה, או במשתמשים ותיקים שלמשך תקופה ארוכה ראו תוצאות ומשהו שם פשוט הפסיק לעבוד, התסכול בסיטואציה הזאת גבוה ואפשר ממש להבין את מי שמתייאש.
אז אני פה כדי להגיד: לא להרים ידיים!
נכון שזה מייאש להעלות תוכן ולא לראות תוצאות, אבל בדברים האלה התמדה היא המפתח והתוצאות שוות את המאמץ.
אני אפילו אגלה שגם לי לקח זמן לראות תוצאות בטיקטוק והיום הסרטונים שלי מקבלים מאות אלפי צפיות, אז אני לא סתם מדברת באוויר.
במאמר הזה אני מפרטת על הסיבות הכי נפוצות בגללן הסרטונים שלך לא מקבלים צפיות, ספוילר – זה לא בגלל שהאלגוריתם לא אוהב אותך.
הסיבה הכי נפוצה בגללה סרטונים לא מקבלים צפיות היא פשוט כי התוכן לא מספיק טוב
אני יודעת שממש לא כיף להודות בזה, אבל המציאות היא שאם סרטון לא קיבל צפיות רוב הסיכויים שהוא פשוט לא היה טוב מספיק.
בטיקטוק יש חשיפה אורגנית מדהימה, ואפשר להגיע לתוצאות שאפשר רק לחלום עליהן בפלטפורמות אחרות, אבל עדיין התחרות שם קשה ורק מתגברת מדי יום, ככה שהתוכן שלך חייב להיות טוב כדי באמת להצליח ולבלוט.
הבעיה העיקרית עם העניין הזה זאת העובדה שרובנו לא אובייקטיביים כלפי התוכן של עצמנו, אנחנו יותר מדי מעורבים רגשית כדי להסתכל על התוכן ולהגיד – הסרטון הזה פשוט לא טוב מספיק.
אז מה עושים?
קודם כל מבינים שאם להצליח בטיקטוק זאת מטרה מספיק חשובה אין ברירה אלא ללמוד להסתכל על הסרטונים בעין ביקורתית, משימה שלוקחת זמן והרבה כוח מנטלי גם אם היא נשמעת פשוטה.
עצה שלי?
מומלץ למצוא איזה חבר.ה חסרי רחמים ולהתחיל לשלוח להם את הסרטון לפני הפרסום, תמיד עדיף שעוד עיניים יעיפו מבט על התוכן לפני שהוא עולה לרשת, לא רק בטיקטוק.
איכות סרטונים נמוכה
אמנם הסרטונים בטיקטוק הם אותנטיים ברובם ולא תוצר של הפקה עתירת תקציבים, ועדיין – יש גבול לכל תעלול.
סרטון אותנטי וסרטון באיכות נמוכה זה לא אותו דבר!
שימו לב לתאורה של הסרטון,
לקומפוזיציה נעימה לעין,
שהסאונד לא יהיה מזוויע,
והדבר שאני אישית הכי שונאת: לא לשים פילטרים על הסרטון שלך בלי סיבה!
אני יודעת שזה עוזר להתמודד עם המבוכה שבלהעלות סרטון של עצמך אבל לרוב זה פשוט נראה רע ולא קשור.
החדשות הטובות הן שאם הטלפון שלך הוא מהשנים האחרונות אין צורך בהרבה השקעה כדי לשפר את האיכות של הסרטונים, דברים פשוטים כמו ללמוד איך להשתמש בתאורה טבעית, או איך לבנות קומפוזיציה יניבו תוצאות מיידיות.
חוסר התאמה לפלטפורמה
טיקטוק זה עולם בפני עצמו וחשוב שהתוכן ידבר בשפה של העולם הזה, זאת מיומנות שלוקח זמן לרכוש אבל בינתיים יש כמה דברים בסיסיים שיגרמו לסרטון לא לקבל את הצ’אנס שמגיע לו:
– צלמו את הסרטון לאורך ולא לרוחב (כמו שמצלמים סטורי)
– הקפידו שהאורך לא יעבור את ה20 שניות, אם אפשר אפילו פחות
– תשתמשו בסאונד טרנדי ולא בשיר שכולם כבר שכחו ממנו
הדברים הקטנים האלה יכולים לעשות הבדל מיידי, נסו ותראו לבד.
עבירה על חוקי המשתמש של טיקטוק
אם עדיין לא יצא לך להתקל בנושא אז כדאי שתדעו שטיקטוק לא משחקת כשזה נוגע לחוקי המשתמש בפלטפורמה שלה.
כשפתחתן טיקטוק אישרתן את חוקי המשתמש שלה, בדרך כלל זה לא מסמך שמישהו מקדיש זמן כדי לקרוא אבל במקרה של טיקטוק זה קריטי.
אם אתן מתכוונות להשקיע בטיקטוק חשוב שתדעו מה יכול לגרום לסרטונים שלכם להיחסם, ויותר חשוב מזה – שתבינו שאם זה יקרה לכן יותר מדי פעמים החשבון שלכן יחסם בלי רחמים, לא משנה כמה עוקבים יש לכן.
אני לא הולכת לפרט כאן את החוקים האלה, אבל אני ממש ממליצה להכנס ולקרוא אותם, הם כתובים בעברית נגישה וברורה ככה שאין לכן תירוץ.
איך זה קשור לנושא שלנו?
אם תעברו על חוקי המשתמש יכול להיות שהסרטון יחסם, אבל לפעמים הוא פשוט לא יקבל לפעמים חשיפה ולא תבינו למה.
אם עדיין לא יצא לכן להתקל בנושא אז כדאי שתדעו שטיקטוק לא משחקת כשזה נוגע לחוקי המשתמש בפלטפורמה שלה.
כשפתחתן טיקטוק אישרתן את חוקי המשתמש שלה, בדרך כלל זה לא מסמך שמישהו מקדיש זמן כדי לקרוא אבל במקרה של טיקטוק זה קריטי.
אם אתן מתכוונות להשקיע בטיקטוק חשוב שתדעו מה יכול לגרום לסרטונים שלכם להיחסם, ויותר חשוב מזה – שתבינו שאם זה יקרה לכן יותר מדי פעמים החשבון שלכן יחסם בלי רחמים, לא משנה כמה עוקבים יש לכן.
אני לא הולכת לפרט כאן את החוקים האלה, אבל אני ממש ממליצה להכנס ולקרוא אותם, הם כתובים בעברית נגישה וברורה ככה שאין לכן תירוץ.
איך זה קשור לנושא שלנו?
אם תעברו על חוקי המשתמש יכול להיות שהסרטון יחסם, אבל לפעמים הוא פשוט לא יקבל לפעמים חשיפה ולא תבינו למה.
מילה מעודדת לסיכום!
אחד הדברים שהכי מתסכלים אנשים בטיקטוק (וברילס) זה ההפרש הקיצוני בין התוצאות של הסרטונים – כבר יצא לי לראות חשבונות עם סרטונים שקיבלו 200 צפיות לצד סרטונים שקיבלו מליוני צפיות, ויש לעניין הזה צד חיובי!
ההצלחה בטיקטוק לא תלוייה במספר העוקבים, או בהצלחה שלכן בסרטונים הקודמים,
מה שאומר שכל פעם שאתן מעלות סרטון אתן מגדילות את הסיכוי שלכן להצליח בפלטפורמה.
אל תתייאשו!
תמשיכו בעקביות ומבטיחה שהתוצאות יגיעו.
מחפשת מקום להתייעץ בו על סרטוני הטיקטוק שלך?
בואי לקבוצה!
שיווק יצירתי עם טיקטוק ורילס – Reel tok
רוצה ללמוד איך להצליח בטיקטוק?