יוצר.ת תוכן בטיקטוק או באינסטגרם?
הנה סיטואציה שבטח חווית:
היה לך רעיון מעולה לסרטון!
צילמת, ערכת, הוספת כתוביות, חיכית לשעה בה העוקבים שלך הכי פעילים,
העלית את הסרטון, ואז…
צרצרים,
הסרטון לא תפס.
אבל למה זה קורה!?
הנה דוגמא לסרטון שלי שציפיתי שיקבל הרבה יותר צפיות
לפני כמה שנים כשהקונספט של טיקטוק ורילס הגיח לחיינו היה הרבה יותר קל להצליח: היו הרבה פחות יוצרים, הרבה פחות קידום ממומן ובכללי הרבה פחות תוכן,
אבל היום זה כבר לא המצב והתחרות הפכה להיות קשה בהרבה, מה שאומר שכדי להגיע לאותן תוצאות צריך לעבוד הרבה יותר, וזה מתסכל!
החדשות הטובות הן כאלה:
א.זה לא רק אצלך וצרת רבים זאת לגמרי נחמה
ב.בעבודה נכונה ועם הרבה התמדה אפשר לחזור ולקבל כמות גבוהה של צפיות
הנה מה שאני עושה כשאני מרגישה שהצפיות בסרטונים שלי יורדות.
1.השקיעו באיכות, לא בכמות
אחת מהדרכים הנפוצות והאפקטיביות להצליח בטיקטוק היא פשוט להעלות כמה שיותר תוכן, הרי אם נעלה מספיק סרטונים מתישהו משהו יתפוס לא…?
האסטרטגיה הזאת אפקטיבית במיוחד כשעובדים על ערוץ חדש שצריך להבין איזה תוכן עובד בו, אבל אם כבר יש לכם ערוץ פעיל ואתם יודעים איזה תוכן הקהל שלכם אוהב לצרוך אני ממליצה לשנות גישה ולהתחיל ליצור פחות תוכן באותה רמת השקעה.
מעלים סרטון כל יום?
זה הזמן לשקול להעלות פחות סרטונים ולהשקיע בכל אחד מהם יותר.
זה מבאס כי התרגלנו לחשוב על טיקטוק בתור מקום בו תוכן אותנטי תופס,
והמחשבה על פתאום להשקיע כמה שעות עבודה בסרטון אחד יכולה להיות מתסכלת, אבל המציאות היא שאם תתמקדו ברעיונות הכי טובים שלכם ותעלו את רמת הביצוע – אתם תראו תוצאות.
הרי בינינו – רובנו יודעים מתי רעיון הוא טוב ומתי הוא חצי כוח, אבל לפעמים אנחנו בכל זאת מעלים סרטון בינוני כי מה איכפת לנו לנסות?
אבל האמת שהחוויה הזאת של סרטון ש”נכשל” היא מבאסת ומשפיעה על החשק שלנו להמשיך ליצור, נסו להשקיע רק ברעיונות הטובים וסיכוי גבוה שזה ישפיע לטובה על התוצאות.
2.שנו סגנון
מכירים את הסרטונים האלה בהם מישהו מנהל דו שיח בו הוא משחק את שתי הדמויות?
הייתה תקופה שהסרטונים האלה עבדו ממש טוב בשבילי לכן השתמשתי בו הרבה:
פעם זה היה כדי לדבר על מגדר וצבעים,
פעם אחרת כדי להסביר על הבעיה בלקנות בגדים בשיין,
היה גם סרטון שבו אני בסופר מספרת איך זה לחיות עם תסמונת טורט,
ואפילו היה סרטון שבו המלצתי לעצמי להשתמש בטריק הזה כדי לעשות תוכן טוב, בקיצור – חרשתי על הקונספט.
@hadas_kellner אתם יודעים שאני צודקת
♬ Love You So - The King Khan & BBQ Show
אבל אחרי כמה חודשים כאלה התחלתי להבין שזה מתחיל לעבוד פחות טוב,
אם פעם הייתי יכולה לצלם סרטון כזה ולדעת שהוא יגיע לעשרות אלפי צפיות ומעלה פתאום התוצאות התחילו לרדת והבנתי – הקהל שלי הגיע למיצוי.
התהליך הזה הוא לא ייחודי, טיקטוק ורילס זה מקום של טרנדים ובתור יוצרים אנחנו צריכים להיות עם אצבע על הדופק ותמיד לחפש את הדבר הבא.
זה לא אומר שהפסקתי לעשות כאלה סרטונים – כי זאת דרך אפקטיבית להעביר מסר, אבל הורדתי משמעותית את המינון.
3.פחות טרנדים, יותר תוכן מקורי
פעם קראו לזה אתגר והיום קוראים לזה טרנדים, לא משנה איך תקראו לזה מדובר באותה תופעה:
1.מישהו בעולם עושה משהו לצלילי סאונד מסויים
2.הסרטון הזה ונהיה ויראלי
3.אנשים מצלמים את הגרסא שלהם לאותו סרטון
להלן, טרנד
שימוש בטרנדים זה מצויין כשאין לכם השראה או כשאתם חדשים ביצירת צילומים ורוצים להתנסות כמה שיותר, אבל חשוב לדעת שטיקטוק מתעדפת (במוצהר!) סרטונים מקוריים.
זה לא אומר שלא כדאי או מומלץ לעשות טרנדים,
אם יש משהו שנותן לכם השראה ובא לכם לעשות – לכו על זה!
בא לי זאת תמיד סיבה לצלם סרטון,
אבל צריך להבין שטיקטוק היא רשת בידורית שבה לתכנים מקוריים יש הרבה כוח.
4.קבלו ייעוץ מקצועי
אחד המכשולים הגדולים של יוצרים מכל התחומים זאת העובדה שלעולם לא נהיה אובייקטיביים לחלוטין לגבי היצירה שלנו, ובתחום הסרטונים פידבק כנה הוא קריטי אם המטרה שלנו היא שהסרטונים שלנו יצליחו כמה שיותר, לכן אם משהו לא עובד כדאי לקבל חוות דעת מקצועית שתוכל לקדם אותנו.
גם אני שעוסקת בתחום הרבה שנים לא מפסיקה ללמוד ולהתייעץ עם קולגות וזה אחד הדברים שהכי תורם למקצועיות שלי ונותן לי זווית ראייה חדשה ורעננה.
משהו בתוכן שלך הפסיק לעבוד?
אולי זה הזמן לקבל עזרה מקצועית כדי לצאת מהתקיעות ולהמשיך קדימה.