מה זה תוכן UGC ואיך להשתמש בפורמט בצורה הנכונה?

מה זה תוכן UGC ואיך להשתמש בפורמט בצורה הנכונה?

יצא לך פעם לקבל שירות ולהיות כל כך מרוצה שהעלית פוסט שמספר על החוויה החיובית שלך?

השארת ביקורת חיובית או שלילית על מוצר בגוגל?

העלית לסטורי תמונה מבית קפה ועשית צ’ק אין?

ברכותיי!

מסתבר שבלי לדעת יצרת את אחד מסוגי התוכן הכי נחשקים ע”י מותגים בשנים האחרונות: תוכן UGC.

אז מה זה תוכן UGC?

UGC זה קיצור של המושג User-Generated Content והוא כולל בתוכו כל סוג תוכן שנוצר על ידי משתמשים שמדברים על החוויה שלהם עם מותג מסויים, זה כולל סרטונים, תמונות ואפילו דברים כמו ביקורת שהושארה בגוגל או דיונים בקבוצות פייסבוק.

הקריטריונים להגדרת תוכן UGC הם אלה:

1.תוכן שנוצר על ידי משתמשים

2.התוכן לא נוצר בתמורה לתשלום או תמורה כלשהי

כמו למשל הביקורת הזאת שהשארתי למסעדת סושי שמגישה סושי להריוניות שסעדתי בה בהריון השני שלי וחווית השירות הייתה כל כך טובה שאני זוכרת אותה עד היום

קל להבין למה עבור מפרסמים תוכן UGC הוא אטרקטיבי במיוחד, זאת הוכחה חברתית ממש אפקטיבית! 

עבור רובנו ביקורת אותנטית יכולה להטות את הכף בהחלטה האם לרכוש מוצר מסויים והיא כלי מאוד מניע לפעולה.

בנוסף בשנים האחרונות יש מגמה ברורה של העדפת תוכן אותנטי על פני תוכן מהוקצע ומהונדס, הרבה בזכות ההצלחה של טיקטוק שמבוססת על תוכן שנוצר על ידי משתמשים פרטיים בעזרת סמארטפונים, הפקות מקצועיות פשוט נראות זרות ולא מתאימות לעולם הזה ובולטות לרעה.

כל זה הביא למצב בו מותגים גדולים וקטנים מבינים שכדי להשתלב הם צריכים תוכן מותאם שלא יגרום לגולשים להרגיש שהם צופים בפרסומת.

בעקבות כך התחום זוכה לפריחה, ואם תכנסו לעמודים של מותגים שונים בטיקטוק תוכלו לראות בעצמכם שהתוכן שמוצג שם הוא בסגנון הרבה יותר אותנטי.

מה ההבדל בין UGC לשיווק משפיענים?

יש הרבה דמיון בין תוכן UGC לשיווק בעזרת משפיענים והרבה מתבלבלים בין השניים, אבל יש דרך מאוד פשוטה להבדיל בין שיווק משפיענים לתוכן UGC:

במידה וליוצרת הסרטון (למשל) יש קהל עוקבים משמעותי שמזהה ועוקב אחרי מה שהיא עושה – מדובר בשיווק משפיענים, גם במקרה שהסרטון עולה בעמוד המותג!

אם ליוצרת אין קהל עוקבים מדובר בסרטון UGC.

אז בעצם UGC זה כמו פרסומת סמוייה?

זה לא אמור להיות, אבל בפועל לפעמים זאת המשמעות.

אחת הבעיות עם פרסום ושיווק בדיגיטל היא שהתחום לא קיים מספיק זמן וישנם אלמנטים בעייתיים שטרם הוסדרו בחוק.

בפרסומות מסורתיות כשיש שחקן שממליץ על משחת שיניים חובה לכלול את הכיתוב “המציג אינו רופא” ובטוח שלא רחוק היום שזאת תהיה חובה גם בעולמות הפרוצים של הרשתות החברתיות, בינתיים מוטלת עלינו האחריות לא לנצל את הפורמט לרעה ולכלול גילוי נאות במקרה הצורך.

 

איך להשתמש בתוכן UGC בשיווק?

 

בואו נודה בזה – גם כשאנחנו ממש מרוצים משירות שקיבלנו לרוב לא נעשה את הצעד הנוסף ונכתוב פוסט או ביקורת חיובית, גם אם ביקשו מאיתנו במיוחד יש סיכוי טוב שנשכח מהבקשה ולא נעשה מאמץ להקדיש מהזמן שלנו לצורך העניין, כי בסופו של דבר אנחנו לקוחות ומאמצי השיווק של עסק מסויים הם לא בראש מעיננו.

לכן מומלץ להקל על הלקוחות שלנו כמה שיותר:

במקום לבקש שיכנסו לגוגל להשאיר ביקורת – שלחו להם את הלינק ישירות, הגעת לפגוש לקוח? הזדמנות מצויינת לבקש מהם להצטלם ולספר על החוויה של לעבוד איתכם, קיבלת הודעת וואטסאפ מלקוח מרוצה? בקשו להעלות אותה לסטורי וכו’.

 

מה לגבי סרטוני UGC כמו שראיתי בטיקטוק?

אחד היתרונות של העלייה בפופולאריות של תוכן UGC היא שנוצר תחום עיסוק חדש ליוצרים שמעוניינים רוצים ליצור סרטונים לעסקים למרות שהם לא משפיענים.

לרוב מדובר בסרטוני מוצרים כמו סרטוני אנבוקסינג, ASMR, סרטוני הדרכה לשימוש במוצר, הול קניות ועוד.

הדבר החשוב (בעיניי לפחות) הוא לשמור על כנות ולצרף גילוי נאות לעובדה שמדובר בסרטון מוזמן במקרה הצורך. 

2 Responses

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הדס קלנר,
יוצרת תוכן בווידאו ומרצה על שיווק יצירתי בעזרת סרטונים.

להורדת הקיט ליצירת סרטונים

אולי יעניין אותך גם...

דילוג לתוכן