בעולם של טיקטוק, רילס וסטוריז כבר ברור לכולם שאין לנו לאן להתחמק ואנחנו ממש חייבים להתחיל להשתפשף ביצירת וידאו על כל סוגיו. מעבר לזה ששימוש בוידאו הפך לזמין, נוח ובכך הפך לנורמה יש לו יתרונות ברורים: יותר חשיפה, חיבור יותר אישי לקהל שלכם ועוד ועוד.
הפעם אני רוצה לדבר על למה ממש ממש כדאי לכם לשלב וידאו באתר שלכם.
אז בואו נתחיל!
דרך מהירה להטמיע ידע
בשימוש בוידאו מאפשר לנו להעביר מידע בצורה ויזואלית בקלות ובמהירות בלי שהגולש ילך לאיבוד בתוך הרבה תוכן כתוב ומבלבל. מדריכי הפעלה למוצר פיזי או דיגיטלי, הסברים טכניים, הדגמות של מוצר ועוד. וידאו מאפשר לכם למעשה להעביר יותר תוכן בפחות זמן.
מכירים את זה שאתם רוצים לרכוש מוצר אונליין אבל קשה לכם להבין איך הוא נראה או למה בכלל כדאי לקנות אותו? שימוש בוידאו בעמוד מוצר יעזור להמחיש טוב יותר את אופן השימוש, הגודל והפרקטיות שלו ויעזרו ללקוח לקבל החלטה על האם לבצע את הרכישה או לא.
חיבור אישי
לא משנה כמה עמוד האודות שלכם יהיה שנון, מפורט או מרתק, אין כמו מראה עיניים כדי להתחבר לדמות שעומדת מולכם.
קריאת טקסט לא תמיד יכולה להעביר את האישיות של האדם העומד מולכם, אבל טון דיבור, תנועות ידיים ואפילו המבט יכולים לעשות את כל ההבדל.
וידאו יעזור לכם לא רק להציג את עצמכם אלא גם להדגיש מה הופך אתכם, את המותג, המוצר והעסק שלכם ליחודיים, שונים ובולטים מעל האחרים.
גם אם מדובר באתר של עסק גדול יותר (יותר מבן אדם אחד) וידאו יכול להמחיש את האווירה של החברה, את הגישה והאני מאמין שלה.
דבר שיכול לעזור הרבה גם בגיוס לקוחות אבל גם בגיוס עובדים.
קידום בגוגל
קידום אורגני בגוגל (SEO) הוא עולם ומלואו הכולל כמה וכמה תנאים בהם האתר שלכם צריך לעמוד כדי בכלל להיכנס למנוע החיפוש. גם אם נכנסתם, לבלוט במנוע החיפוש זה ממש לא פשוט בשל כמות המידע ורמת התחרות. אבל זה אפשרי ושימוש בוידאו ממש יכול לעזור לכם לבלוט מעל המתחרים בשל כמה סיבות:
- חשיפה בולטת במנוע החיפוש– כשאתם מייצרים תוכן וידאו ומעלים אותו ליוטיוב, הוא מקבל חשיפה גבוהה יותר במנוע החיפוש. תנסו לחפש נושא מסוים בגוגל ותראו שאם ישנם סרטוני יוטיוב בנושא הם יופיעו בראש העמוד הראשון של תוצאות החיפוש. זו דרך לבלוט מעל המתחרים ולקבל עוד כניסות לאתר דרך יוטיוב (אל תשכחו להוסיף לינק).
- כניסות לאתר– 87% מהמפרסמים בשנת 2022 טוענים שהוידאו עוזר להם להגביר את התנועה לאתר. הם מפרסמים ברשתות החברתיות (באופן אורגני או ממומן) וידאו מכל סוג שהוא (הדגמה, ראיון, טיזר) ומזמינים את הגולש להיכנס למידע נוסף באתר. הוידאו מושך יותר תשומת לב בכל אחת מהפלטפורמות ומעודד את הגולש להיכנס לאתר. כניסות לאתר (בשילוב עם זמן השהייה) יכולים להקפיץ אתרים במהירות במנוע החיפוש של גוגל.
- זמן שהייה באתר- משך הזמן בו נמצא הגולש באתר שלכם הוא נתון קריטי שיכול להשפיע על המידה בה גוגל תופס את האתר שלכם כמועיל ואפקטיבי לגולשים ובכך משפיע על המיקום שלכם במנוע החיפוש. הוספת וידאו באתר מושכת את תשומת לב הגולש ומאפשרת לו לשהות יותר זמן באתר באופן משמעותי – מה שמשפיע על ביצועי האתר שלכם בגוגל.
- חווית משתמש– השימוש בוידאו יכול לתרום לחוויה חיובית, חדשנית וצעירה לכל האתר. המטרה של יצירת חווית משתמש היא מה שהיא: ליצור חוויה חיובית לגולש. חוויה חיובית של גולש באתר היא שילוב של כל האלמנטים: הזמן טעינה, העיצוב, נגישות לגלישה במובייל, רמת הבהירות של המידע ועוד. וידאו מחזק מאוד את התחושה החיובית הזו ומעודד את הגולש לראות עוד מידע באתר, לעבור בין עמודים ולא לסגור ולברוח משם מהר. חווית משתמש היא אחד הפרמטרים הבולטים באג’נדה של גוגל לקידום אתרים במנוע החיפוש ולכן כדאי להקדיש לה הרבה מחשבה. אבל שימו לב: שימוש לא נכון בוידאו באתר יכול להזיק ולפגוע בחווית המשתמש, ואת זה אנחנו ממש לא רוצים – על כך ארחיב בהמשך.
כשאתם מפרסמים וידאו איכותי באתר, יש סיכוי טוב שתראו שיפור חיובי ומהיר בביצועי האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל. ההשפעה רלוונטית גם כאשר הוידאו משותף לרשתות חברתיות (אבל אל תשכחו למנף ולהזמין את הגולשים לקרוא או לראות עוד באתר שלכם). רוצים להגדיל ראש? הוסיפו מילות מפתח רלוונטיות לכותרת הוידאו, לתיאור ולתגיות כדי למנף עוד את הוידאו והאתר שלכם.
המרה
הנתון הבא מתוך נתוני הוידאו לשנת 2022 ממחיש לכם את הטיפ הזה בצורה הכי טובה שיש:
וידאו בעמודי מוצר ודפי נחיתה מעלים את שיעורי ההמרה של התוכן ב86%.
יחס המרה הוא היחס בין כמות המבקרים באתר שלכם לבין אלה מתוכם שביצעו פעולה הרצויה על ידכם (למשל השארת פרטים בטופס, יצירת קשר, רכישה ועוד).
שילוב של וידאו באתר או דף נחיתה למעשה משפר את יחס ההמרה ב86 אחוז! שזה נתון משוגע.
זה אומר שמתוך כל מי שנכנס לאתר שלכם – יש לכם יותר פניות, רכישות ועוד. המשמעות היא שעל ידי יצירת תוכן מדוייק ומתאים ניתן לקבל יותר רכישות ולא בהכרך על ידי הגדלת החשיפה לכמה שיותר אנשים.
מחבר בין ערוצי השיווק השונים
הבעיה של הרבה עסקים שמחזיקים ערוצי שיווק מגוונים זה הקושי להשתמש בהם כדי לפתח זה את זה- אתר, קהילת פייסבוק, טיקטוק, אינסטגרם והיד עוד נטויה.
בסוף העסקים הללו מוצאים את עצמם עובדים על כל ערוץ תוכן בנפרד ו.. נשחקים, או מוותרים מראש על חלק מערוצי השיווק.
אחת הפעולות של יצירת מותג זה היכולת לסנכרן בין ערוצי השיווק שלנו ולאפשר להם לחזק זה את זה ולא לגזול מאיתנו משאבים זה על חשבון זה.
וידאו עוזר לנו לעשות את זה בצורה מאוד אינטואיטיבית – אם יצרנו וידאו המפרט על יתרונות המוצר או השרות שלנו לדוגמא, ברור לנו שנרצה להטמיע אותו באתר שלנו, אבל גם לשתף אותו ביוטיוב ובטח ברשתות החברתיות.
הוידאו הזה יכול לעמוד בפני עצמו והאתר שלנו יכול לתת מידע נוסף והרחבה.
בכך אנחנו מפרסמים אותו במספר ערוצים, מביאים עוד תנועה לאתר וכל זה בעזרת תוכן שיצרנו פעם אחת וימשיך ללוות אותנו לאורך זמן.
וידאו מתאים לכולם
קהל יעד, גם כשהוא מוגדר, ברור ומאופיין הוא אף פעם לא יכול להיות קהל יעד הומוגני לחלוטין.
גם אם אנחנו מגדירים שהעסק שלנו פונה לדוגמא רק לנשים בטווח גילאים X עד Y, חשוב להבין שיהיו לנו חריגי גיל וגם בתוך הטווח הזה יש אנשים עם אופי וצרכים שונים:
אלה שמעדיפים תוכן מעמיק יותר, אלא שעוברים על תוכן ברפרוף, רק מתעניינים או מחפשים משהו ספציפי ואף בעלי מוגבלויות שמעדיפים וידאו על פני קריאה, או צריכים הנגשה לתוכן שלנו.
היתרון בשימוש בוידאו הוא היכולת לפנות למרבית סוגי האנשים בתוך קהל היעד שלנו:
היכולת להריץ וידאו או לשים אותו בקצב 1.5, היכולת לחזור אחורה, להעמיק בתוכן כיתוב משלים ועוד – כל אלא הופכים את הוידאו למקפצה המאפשרת נגישות לצרכים שונים של גולשים בתוך האתר שלנו.
ההמלצה שלי כדי לכסות את מרבית סוגי האנשים היא לשלב כתוביות בוידאו, להשלים את הוידאו בתוכן כתוב (כהרחבה או אפילו כתמלול) ולאפשר וידאו באורך משתנה (איפה שמתאים).
ולסיום הנה טיפ ממש חשוב:
איך משלבים נכון וידאו באתר?
וידאו יכול להיות מאוד כבד שמעמיס על התנועה ואחסון האתר שלכם, שימוש לא נכון בוידאו באתר יכול להאט את האתר ולפגוע משמעותית בנגישות, חווית המשתמש והקידום של האתר.
אני אוהבת לחלק את סוגי הוידאו לשלושה:
- וידאו אווירה – לרוב נרצה להטמיע אותו כדי ליצור אפקט של ואו בעמוד הבית או בעמודים פנימיים באתר, אין לו הרבה משמעות מעבר ליצירת שפה עיצובית. וידאו כזה אין ברירה אלא להטמיע בתוך האתר שלנו, אך הקפידו על משקל קל ככל שניתן, קצר ומאוד מדויק. לפני ואחרי הטמעת הוידאו נדרש לבדוק את ההשפעה שלו על מהירות טעינת האתר ולהגדיל שטח אחסון במידת הצורך.
- וידאו פתוח– מדובר בוידאו שאנחנו לא רוצים להגביל את הגישה אליו (בניגוד לסעיף הבא) והוא פתוח לכולם. מומלץ את הוידאו להעלות ליוטיוב ולהטמיע אותו בתוך האתר שלנו. כך אנחנו נהנים מיתרון כפול: ראשית הסרטון יושב באחסון של יוטיוב ולא באתר (האתר למעשה ”מושך” אותו מיוטיוב ומציג אותו באתר) הצפיות באתר נספרות לכם כצפיות ביוטיוב (מה שמקדם אותו ביוטיוב) והאתר מקבל חשיפה מיוטיוב – עוד כניסות, הבלטה במנוע החיפוש ועוד.
- וידאו מוגבל– רלוונטי לוידאו שאנחנו רוצים להגביל אליו גישה. לדוגמא תוכן למנויים בלבד, קורסים או הרצאות דיגיטליות. במקרה כזה נעלה את הוידאו שלנו לוימאו ונגדיר שהוא יופעל רק באתר. נטמיע אותו באתר מתוך וימאו ובכך נחסוך מקום אחסון באתר ונגביל גישה רק לעמודים יעודיים באתר (המוגנים בסיסמא, שם משתמש וכיוצא בזאת).
מאחלת לכם שפע של יצירתיות, תנועה והמרות באתר שלכם!
קטה (קטרינה) מוניץ- בונה, משפצת ומקדמת אתרים פרקטיים לכל מטרה.