המסע לדיוק העסק – חלק 2

המסע לדיוק העסק – חלק 2

האתר שלי עלה לאוויר ביוני 2020, בדיוק סיימתי לימודי תעודה של קורס וידאו מקצועי בסטודיו גברא והעסק שלי היה פעיל כבר שנתיים, באותו זמן עסקתי בעיקר בהפקת סרטוני תדמית והעברתי סדנאות שיווק בווידאו לעצמאיות.

האתר עלה יחסית זמן קצר אחרי שינוי הקריירה שלי ואהבתי את הרעיון של לשמר באופן כלשהו את זכר העיסוק הישן, ואת זה עשיתי בשתי דרכים:

1.שמרתי חלק מהשם – לעסק הראשון שלי קראו "או לה לה קברט", החלטתי להשאיר את החלק הראשון של השם ולקרוא לעסק החדש "או לה לה – שיווק יצירתי בווידאו".

2.באתר שלי שילבתי תמונות בסגנון פין אפ – אהבתי שזה הפוך על הפוך כזה, וויב של פעם לעסק שעוסק בתחום חדשני כמו דיגיטל, למרות שבכנות אני לא בטוחה כמה ההתחכמות הזאת הייתה ברורה למישהו חוץ ממני.

התמונות פין אפ היו מדהימות! צילמה אותן דפנה בראל שהיא צלמת ואמנית פין אפ מדהימה,
זה היה שונה ובועט ובעיקר מאוד אני – אבל אני מודל 2020.
לפני כמה זמן פתחתי את האתר שלי והבנתי – התמונות לא מייצגות את מה ומי שאני היום,
הגיע הזמן למייקאובר.

אחת התמונות האהובות עליי מהגלגול הקודם של האתר, צילום: דפנה בראל

הצעד הראשון שעשיתי היה לצלם תמונות חדשות כדי להחליף את התמונות באתר לתמונות אותנטיות שמשקפות את מה שאני עושה היום, גייסתי למשימה את אופק בירנבאום הצלמת המדהימה שעשתה לי סט אותנטי אך זוהר בלופט מהמם בדרום תל אביב.
החלפת התמונות התגלתה כחתיכת פרוייקט מעצבן שלקח שעות של להזיז קצת לפה, ואז להזיז קצת לשם, ואז לערוך את התמונה ככה, ואז לערוך את זה ככה…
בקיצור לי ולמעצבת יצאה הנשמה אבל בסוף הגענו לתוצאה הרצויה – לפחות מבחינת הנראות, כי מבחינת התוכן הדרך עוד הייתה ארוכה.

צילום: דפנה בראל

לאורך השנים תחזקתי את האתר ברציפות והרבה מהטקסטים הוחלפו במהלך הדרך, אבל האפיון המקורי של האתר כבר לא היה רלוונטי ודרש שינוי יסודי – גם כי הוא הכיל פירוט על שירותים שהפסקתי לתת, אבל בעיקר כי בשנים שעברו תחום הווידאו השתנה משמעותית ובעקבות כך הדגש על מה שאני עושה.

במילים פשוטות: האתר הוקם לפני ההתפוצצות של טיקטוק.

צילום: דפנה בראל

כשהאתר שלי עלה לאוויר כבר הרציתי על טיקטוק, אבל עוד לא הבנתי את היקף התופעה ובטח שלא ידעתי שבקרוב הדבר העיקרי שאנשים ירצו ממני ללמוד זה איך להצליח בטיקטוק ורילס, ככה שרוב העמודים באתר שלי היו לא רלוונטיים או לא מספיק מדוייקים:

איזור על הפקות וידאו מקצועיות שהיה לא רלוונטי בכלל כי כמו שאמרתי בחלק הקודם של המאמר זה שירות שהפסקתי לתת.

איזור של הרצאות וסדנאות לשיווק ויצירת סרטונים עם סעיף קטן שהוקדש לרילס וטיקטוק,  כשלמעשה 90% מההרצאות שלי כיום הן על הנושא.

בנוסף – לא היה עמוד על ייעוץ שיווקי שזה משהו שכבר שנים אני מתכננת להכניס.

הכל היה בנוי לא נכון ומבלבל!
מי שנכנסו לאתר נורא התלהבו מהמיתוג והעיצוב אבל לא מספיק הבינו – מה בעצם אני מציעה?

הפשלתי שרוולים וניגשתי לעבודה.

צילום: אופק בירנבאום

המטרה שלי הייתה ליצור איזור לכל אחד מהמוצרים שלי ככה שיהיה ברור מה אני מציעה,
והכי חשוב –  שאני אוכל לשלוח פרטים מדוייקים כשפונים אליי גם אם אין לי זמן לדבר עם מי שפונים כדי לראות אם זה בכלל רלוונטי.

בנוסף רציתי להכניס מחירים לאתר איפה שאפשר.

בגלל שאני מתחזקת את האתר שלי כבר שנים אני יודעת איך לעבוד עם אלמנטור – יתרון גדול שעזר לי לחסוך זמן וכסף בפרוייקט הזה שלקחתי על עצמי, וככה יכולתי לעשות את רוב השינויים בעצמי, והיום כשלקוחות פונים אליי אני יכולה להפנות אותם לעמוד הרלוונטי באתר – שם הם מתרשמים מהסגנון שלי, רואים עם מי עבדתי, מבינים מה אני מציעה ויודעים לכל הפחות לאיזה טווח מחירים לצפות עוד לפני שאנחנו מדברים.

אחרי כל העבודה והשינויים שעשיתי נשאר לי עוד צעד אחד שהחלטתי לקחת – להחליף את השם של העסק שלי.

אני נפרדת מהשם שליווה אותי בחמשת השנים האחרונות: "או לה לה – שיווק יצירתי בווידאו" ואומרת שלום ל"הדס קלנר – שיווק יצירתי בווידאו".

זה צעד שאני מתלבטת עליו כבר המון זמן, ואני מרגישה שלעשות אותו בנקודה הזאת בזמן זה צעד מתבקש ומרגש שמסמן התחלה של תקופה חדשה.

אני מרגישה ברת מזל וגאה שיש לי את הזכות והיכולת ליצור את המציאות שלי עבור עצמי ולשנות אותה כל הזמן, מרגיש לי שאנחנו בתחילתה של תקופה מופלאה ואני מודה לכל מי שליוותה אותי בדרך שלי לכאן,

תודה.

הדס קלנר,
יוצרת תוכן בווידאו ומרצה על שיווק יצירתי בעזרת סרטונים.

להורדת הקיט ליצירת סרטונים

דילוג לתוכן