פרופיל יוצר בפייסבוק – מדריך

פרופיל יוצר בפייסבוק – מדריך

בתור בעלי ובעלות עסקים שרוצים לשווק את עצמם בפייסבוק עד לא מזמן עמדו בפנינו שתי אופציות:
לשווק את העסק בעמוד עסקי נפרד מהפרופיל האישי שלנו, או לשווק את העסק בעמוד האישי – שזה משהו שהרבה אנשים לא אוהבים מסיבות שונות.
אבל לפני 3 שנים נוספה אופציה נוספת שמשלבת את הטוב שבין העולמות ומאפשרת ליוצרות תוכן, משפיענים, נשות תקשורת ועוד לנהל פרופיל ציבורי, קוראים לזה פרופיל יוצר דיגיטלי ובמאמר נעבור יחד על מה שצריך לדעת עליו. 

קודם כל – מה זה פרופיל יוצר בפייסבוק?

פרופיל יוצר הוא גרסה מתקדמת של הפרופיל האישי בפייסבוק שכוללת פונקציות שלא קיימות בעמוד האישי – כמו האופציה לעשות קידום ממומן, לקבל ניתוח נתונים יותר מדויק והאפשרות לתת לכמות גדולה של אנשים לעקוב אחריי,  בגדול זה קצת כאילו לקחו את הפרופיל האישי והוסיפו לו פונקציות של עמודים עסקיים.

מבחינת ניראות פרופיל יוצר נראה כמו כל פרופיל פייסבוק.

הצצה ללוח הנתונים של פרופיל יוצר דיגיטלי בפייסבוק

איך אני מעבירה את הפרופיל האישי שלי לפרופיל יוצר דיגיטלי?

כדי לעבור לפרופיל יוצר נכנסים לפרופיל הפייסבוק, לוחצים על שלושת הנקודות מתחת לתמונת הפרופיל ובוחרים באפשרות "הפעל מצב מתקדם", משם פייסבוק ינחה מה לעשות.

האופציה לעבור לפרופיל יוצר לא זמינה לכלל המשתמשים, אם את לא רואה את האופציה הזאת כנראה שהפונקציה הזאת לא פתוחה בפנייך.

למה אני לא יכולה לעבור לפרופיל יוצר?

אם הפרופיל שלך יחסית חדש, או שאין בו הרבה פעילות (מעט פוסטים, מעט חברים, פוסטים שפתוחים לחברים בלבד) יכול להיות שהאופציה לא פתוחה בפנייך בשלב זה, פרופיל יוצר מיועד לאנשים שמנהלים פרופיל שהוא לפחות במידה מסוימת ציבורי, ככה שיכול להיות שזה לא רלוונטי עבורך כרגע.

אם את רוצה שהאופציה תפתח עבורך אני מציעה להעלות את נפח הפעילות שלך בפלטפורמה ולפתוח את הפוסטים שלך ככה שהחשיפה שלהם תהיה ציבורית ולא לחברים בלבד.

האם פרופיל יוצר מאפשר מוניטיזציה?

כן – פרופיל יוצר זאת הדרך להגיע למוניטיזציה ולא ניתן להיכנס לתוכנית המוניטיזציה ללא פרופיל יוצר.

מה שכן – חשוב להבין שתוכנית המוניטיזציה בארץ היא יחסית מאוד מצומצמת ואפשרית בעיקר לאנשים שמפרסמים סרטוני רילס באופן קבוע, ובכל מקרה הסכומים שמגיעים אליהם הם לא גבוהים גם כשיש הרבה צפיות.

יש לי פרופיל רגיל ואפשר לעקוב אחריי גם היום, מה פספסתי?

במידה ואפשרת זאת בהגדרות יכול להיות שכבר היום ניתן לעקוב אחרייך, יש שתי אופציות למעקב בפרופיל הרגיל:

1.אנשים שהציעו לך חברות שלא אישרת – במידה ולא סירבת לבקשת החברות אנשים אחה הופכים לעוקבים, אם הציעו לך חברות וסירבת הם לא יהפכו לעוקבים.

2.כפתור מעקב בפרופיל – שהוא כפתור לא מאוד נגיד שהרבה אנשים לא מכירים.

חשוב לי להגיד שאם נכון לעכשיו יש לך עוקבים יש סיכוי גדול שבקרוב פייסבוק יציעו לך מיוזמתם לעבור לפרופיל יוצר, הרבה מאלה שקיבלו את ההצעה הזאת מדווחות שהיא כללה התראה שאומרת שבמידה והן לא יעברו לפרופיל יוצר ויבחרו להשאר עם הפרופיל הרגיל העוקבים שנצברו עד היום יתאפסו, אבל אני לא יכולה להגיד אם זה באמת מה שקורה כי אני לא מכירה מישהי שלא עשתה את המעבר בעקבות האיום הזה.

ככה נראית האופציה לעקוב אחרי אנשים שהם לא פרופיל יוצר בפייסבוק, הכפתור הזה לא הכי נגיש וצריך לחפש אותו במיוחד

אם יש לי פרופיל יוצר אני צריכה להמשיך לתחזק עמוד עסקי?

השאלה הזאת היא כמובן מאוד אישית וצריך לבחון כל מקרה לגופו בהתאם לאיזה מקום בשיווק תופס הפרופיל העסקי לעומת הפרופיל האישי.

אני חושבת שבמידה ומדובר בעסק של מישהי שהיא One women show (כמוני למשל) אפשר בהחלט לשקול מעבר לשימוש בפרופיל יוצר במקום לתפעל עמוד עסקי בנוסף לעומת מצב בו למישהי יש מותג או חנות לדוגמא.

דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון זה שימוש בקמפיינים, פרופיל יוצר מאפשר קידום ממומן אבל אם קיים עמוד עסקי ותיק שיש בו הרבה דאטה – כנראה שלא נכון לעשות את השינוי הזה.

זאת בעיקר לא החלטה שאפשר לקחת על סמך קריאה של מאמר קצר, אלא כחלק מאסטרטגיית השיווק של העסק.

האם מותר לשווק מהפרופיל? כן, וזה אפילו הרעיון.

פרופיל יוצר בפייסבוק נועד בדיוק למי שרוצה לשלב בין נוכחות אישית לשיווקית.
בניגוד לפרופיל אישי רגיל שבו פרסומים שיווקיים עלולים להיחשב כ"שימוש לא אישי", פרופיל יוצר מאפשר ומעודד שימוש עסקי – כולל פרסום פוסטים מכירתיים, קידום ממומן, קישורים ועוד.

כל עוד את פועלת לפי כללי הקהילה של פייסבוק מותר לך לשווק, למכור,  ולהשתמש בפרופיל שלך בדיוק כמו שהיית עושה בעמוד עסקי, רק בצורה הרבה יותר אישית ונגישה.

האם פרופיל יוצר בפייסבוק מוריד חשיפה?

לא, פרופיל יוצר בפייסבוק לא יוריד את החשיפה לתכנים שלך.

סליחה על הישירות – אבל אנשים מחפשים כל סיבה להסביר למה החשיפה שלהם נמוכה, וירידה בחשיפה אחרי מעבר לפרופיל יוצר הפכה למיתוס נפוץ בשנתיים האחרונות.

אני מאמינה שבגלל שהמעבר לפרופיל יוצר נותן גישה לנתוני החשיפה של הפרופיל שלא היו נגישים לפני זה הרבה אנשים מקבלים את הרושם שהחשיפה שלהם ירדה, אבל זאת פרשנות שלי שאין לי באמת איך לבדוק.

בכל מקרה ההמלצה החמה והמקצועית שלי היא לא להשקיע אנרגיה בכל מיני מיתוסים שאנשים מפיצים אלא להתמקד בשאלה איך ליצור תוכן טוב בצורה עקבית, כי זה הדבר היחידי שמבטיח חשיפה גבוהה.

שורה תחתונה – את ממליצה לעבור?

חד משמעית כן!

אני נמצאת על פרופיל יוצר דיגיטלי כבר הרבה שנים ומרגישה שזה פתח בפניי כלים מקצועיים שתורמים לפעילות שלי בפייסבוק ומעודדים אותי להמשיך ליצור, במידה והאופציה פתוחה בפנייך אני לא רואה סיבה לא לעבור במידה ואת מעוניינת להגיע לקהל רחב של אנשים מכל סיבה, כמובן שאם זאת לא הסיטואציה שלך ואת מעוניינת לשמור על פרטיות אין סיבה לעשות את המעבר.

הדס קלנר,
יוצרת תוכן בווידאו ומרצה על שיווק יצירתי בעזרת סרטונים.

להורדת הקיט ליצירת סרטונים

דילוג לתוכן