לצלם סרטון לבד או לפנות לאיש מקצוע? ככה תחליטו

הדס קלנר,
יוצרת תוכן בווידאו ומרצה על שיווק יצירתי בעזרת סרטונים.

להורדת המדריך לסוגי סרטונים מנצחים

אז החלטת להתחיל לשלב ווידאו בשיווק שלך,

קודם כל – כבר החלטה טובה!

עכשיו נשאלת השאלה –

האם לצלם ולערוך סרטונים לבד,

או האם כדאי לגשת לאשת מקצוע?

 

אני עושה את שני הדברים – 

אני גם מלמדת איך לצלם ולערוך סרטונים שיווקיים,

ואני גם עושה הפקות תוכן מקצועיות עבור בעלי עסקים וארגונים,

מה שאומר שיש לי ראייה הוליסטית שבזכותה אני יכולה לעזור לך עם ההחלטה הזאת, 

הנה שני הסנט שלי על הנושא.

הנה אני מלמדת, תיכף תהיה גם תמונה שלי מצלמת.

כדי להחליט מה התשובה לשאלה מומלץ קודם כל לשאול שאלה מאוד בסיסית שלפעמים אנחנו שוכחים לשאול את עצמנו והיא:

 

מה המטרה של הסרטון?

 

התשובה לשאלה הזאת כבר תתווה עבורך את הדרך.

לצורך העניין בואו ניקח לדוגמה את חני.

חני - שם בדוי, גם חני דיי בדוייה אבל אל תהיו קטנוניים

חני היא הבעלים של סטודיו לפילאטיס והיא בדיוק קיבלה אישור למענק של מעוף, 

נהדר!

עכשיו היא יכולה להשקיע בתשתיות של העסק שלה ולהביא לקוחות חדשים, מה רע?

 

אחרי הרבה מאוד התייעצויות והתלבטויות חני החליטה שהיא הולכת להריץ קמפיין ממומן,

הקמפיין יוביל לדף נחיתה,

ובדף הנחיתה היא תמכור מנוי חודשי לסטודיו שלה. 

 

בגלל שחני עשתה שיעורי בית היא יודעת ששילוב סרטון בדף נחיתה מעלה את ההמרה ב80%, ולכן היא רוצה להוסיף סרטון לדף,

חני מבינה שכדי שהסרטון יהיה אפקטיבי ויגרום לאנשים לרצות לבוא לעשות פילאטיס דווקא אצלה –הוא צריך להיות ממוקד ולהעביר את המסרים הנכונים על חני והסטודיו שלה.

הנה חני נחה על המזרן וחושבת על דפי נחיתה

מה שחני צריכה לעשות זה צריכה לפנות לאיש או אשת מקצוע, 

מישהו עם עם נסיון והבנה בשיווק ואיך להעביר מסרים בוידאו,

שידע איך להשתמש בסרטון כדי להראות עד כמה חני מקצועית ואמינה והכי חשוב:

יעשה לה סרטון שישיג את המטרה – להביא לקוחות ולגרום להם להרשם לסטודיו שלה.

לעומת זאת יש את מיכל,

מיכל היא מדריכת הורים ברוח התקשורת המקרבת,

יש לה קהילה פעילה בפייסבוק ועוקבים שאוהבים את מה שהיא עושה ואת התוכן שהיא מייצרת ולמיכל ממש חשוב לשמור איתם על קשר. 

מיכל בעוד סשן מוצלח של הנחיית הורים בזום

מיכל החליטה שהיא רוצה לגוון את סוג התכנים שהיא יוצרת בעסק שלה,

ושהיא חייבת לשלב גם סרטונים ולא רק טקסטים.

 

היא מרגישה שסרטונים יכולים להראות צדדים שלה שלא מספיק באים לידי ביטוי בשיווק שלה כרגע, 

ושסרטונים יכולים לגרום לה להגיע לקהל חדש שעוד לא מכיר אותה, 

וגם שיש לא מעט אנשים שהחשיפה הזאת שלה תגרום להם לקחת את הצעד הנוסף ולהפוך ללקוחות.

 

חוץ מזה – 

היא קראה באחת הקבוצות בפייסבוק שאין כמעט סרטונים בעברית בתחומים טיפוליים ביוטיוב, ושזה יכול להיות עוד אחלה אפיק בשבילה להגיע ללקוחות חדשים. 

מיכל חושבת על רשימת נושאים לסרטונים ביוטיוב

בגלל שמיכל רוצה לייצר סרטונים באופן קבוע, 

והיא כבר יודעת מראש שיש לה תכנית פעולה שכוללת צילום ועריכה של לא מעט סרטונים, 

ממש מומלץ שהיא תלמד איך לעשות את כל העניין הזה לבד –

גם כדי לא להיות תלוייה באף אחד, 

וגם כי העלויות של הפקת תוכן בווידאו באופן קבוע הן בדרך כלל לא רלוונטיות לעסקים קטנים כמו של מיכל.

 

בהצלחה מיכל!

את על זה.

טוב אני לא מצלמת פה אבל אני מחזיקה מצלמה.

כמובן שכל מה שכתבתי פה לא אומר שלא כדאי לחני ליצור תוכן בווידאו בעצמה,

או שמיכל לא צריכה תוכן שמופק בצורה מקצועית לעסק שלה,

אני אחזור רגע לתחילת המאמר ואזכיר את שאלה השאלות – 

על איזה מטרות הסרטון שלי צריך לענות?

זאת שאלה שתמיד תהיה רלוונטית, 

והתשובה אליה היא משהו שאמור להשתנות כל הזמן.

ובכלל – 

זה משהו שתמיד כדאי לעצור ולשאול את עצמך מדי מדי פעם, 

בתור אנשים שמייצרים תוכן מכל סוג שהוא בשביל העסק.


בהצלחה!

אתם על זה.

רוצה להפיק סרטון מקצועי כמו חני?

רוצה ללמוד איך ליצור סרטונים לבד כמו מיכל?

אולי יעניין אותך גם...

יש לי מדריך ממש שווה עם רעיונות לסרטונים שיווקיים, רוצה אותו?

כתובת המייל שלך וזה מיד אצלך!

דילוג לתוכן