לצלם סרטון לבד או לפנות לאיש מקצוע? ככה תחליטו

לצלם סרטון לבד או לפנות לאיש מקצוע? ככה תחליטו

הגיע הרגע והחלטת שהגיע הזמן לשלב ווידאו בשיווק שלך, 

קודם כל – כבר החלטה טובה!

עכשיו נשאלת השאלה –

האם לצלם ולערוך סרטונים לבד או להעזר באשת מקצוע שתעשה את ההפקה עבורי?

אני עושה את שני הדברים: גם מלמדת איך לצלם ולערוך לבד, 

וגם עושה הפקות וידאו מקצועיות,

ובזכות זה יש לי ראייה הוליסטית שבזכותה אני יכולה לעזור לך להחליט, 

הנה שני הסנט שלי על הנושא.

הנה אני מלמדת, תיכף תהיה גם תמונה שלי מצלמת.

כדי להבין מה נכון עבורך מומלץ להתחיל ולענות על השאלה:

מה המטרה של הסרטון?

התשובה לשאלה הזאת תתווה עבורך את הדרך, לצורך העניין בואו ניקח לדוגמה את חני.

חני - שם בדוי, גם חני בדוייה אבל אל תהיו קטנוניים

לחני יש סטודיו לפילאטיס והיא רוצה להגדיל את מאגר הלקוחות של העסק לכן היא החליטה להריץ קמפיין ממומן לשיעורי פילאטיס בהדרכתה.

הקמפיין של חני יוביל לדף נחיתה בו היא תמכור מנוי חודשי במחיר מיוחד למצטרפים חדשים לסטודיו שלה, ובגלל שהיא עשתה שיעורי בית חני למדה ששילוב סרטון בדף נחיתה מעלה את אחוזי ההמרה ב 80% ולכן היא רוצה להוסיף סרטון לדף, 

חני גם מבינה שכדי שהסרטון יהיה אפקטיבי ויגרום לאנשים לרצות לבוא לעשות פילאטיס דווקא אצלה הוא צריך להיות עשוי טוב ולהעביר את המסרים הנכונים.

הנה חני נחה על המזרן וחושבת על דפי נחיתה

לחני מומלץ לפנות לאיש או אשת מקצוע עם נסיון והבנה בשיווק ובהעברת מסרים בוידאו, כדי שהסרטון שלה יראה עד כמה חני מקצועית ואמינה וישיג את המטרה – 

לגרום ללקוחות לרצות להרשם לסטודיו שלה.

עכשיו תכירו את מיכל –  מדריכת הורים ברוח התקשורת המקרבת,

יש לה קהילה פעילה בפייסבוק ועוקבים שאוהבים את מה שהיא עושה ואת התוכן שהיא מייצרת ולמיכל ממש חשוב לשמור איתם על קשר. 

מיכל בעוד סשן מוצלח של הנחיית הורים בזום

כיום סוג התוכן העיקרי של מיכל הוא טקסטים, והיא החליטה שהשנה היא הולכת להתחיל ליצור סרטונים סוף סוף.

מיכל מבינה שסרטונים איכותיים יראו את הצדדים שלה שלא מספיק באים לידי ביטוי בשיווק שלה כרגע, ושבעזרתם היא יכולה להגיע לקהל חדש שעוד לא מכיר אותה וגם לגרום לקהל הנוכחי שלה לקחת את הצעד הנוסף ולהפוך ללקוחות.

חוץ מזה – 

היא קראה באחת הקבוצות בפייסבוק שאין כמעט סרטונים בעברית בתחומים טיפוליים ביוטיוב, והיא רוצה לנצל את המצב הזה כדי להיות הראשונה שתקים ערוץ מקצועי בתחום הזה ביוטיוב.

מיכל חושבת על רשימת נושאים לסרטונים ביוטיוב

בגלל שמיכל רוצה לייצר סרטונים באופן קבוע, 

והיא כבר יודעת מראש שיש לה תכנית פעולה שכוללת צילום ועריכה של לא מעט סרטונים, 

ממש מומלץ שהיא תלמד איך לעשות את כל העניין הזה לבד –

גם כדי לא להיות תלוייה באף אחד, 

וגם כי העלויות של הפקת תוכן בווידאו באופן קבוע הן בדרך כלל לא רלוונטיות לעסקים קטנים כמו של מיכל.

 

בהצלחה מיכל!

את על זה.

הדס קלנר יוצרת טיקטוק
כמובטח - אני מצלמת

כמובן שכל מה שכתבתי פה לא אומר שלא כדאי לחני ליצור תוכן בווידאו בעצמה,

או שמיכל לא צריכה תוכן שמופק בצורה מקצועית לעסק שלה!


אני אחזור רגע לתחילת המאמר ואזכיר את שאלה השאלות – 

על איזה מטרות הסרטון שלי צריך לענות?

זאת שאלה שתמיד תהיה רלוונטית, 

והתשובה אליה היא משהו שאמור להשתנות כל הזמן.

ובכלל – 

זה משהו שתמיד כדאי לעצור ולשאול את עצמך מדי מדי פעם, 

בתור אנשים שמייצרים תוכן מכל סוג שהוא בשביל העסק.


בהצלחה!

אתם על זה.

רוצה להפיק סרטון מקצועי כמו חני?

רוצה ללמוד איך ליצור סרטונים לבד כמו מיכל?

הדס קלנר,
יוצרת תוכן בווידאו ומרצה על שיווק יצירתי בעזרת סרטונים.

להורדת הקיט ליצירת סרטונים

אולי יעניין אותך גם...

דילוג לתוכן