קידום ממומן בטיקטוק, זה שווה משהו?

הדס קלנר,
יוצרת תוכן בווידאו ומרצה על שיווק יצירתי בעזרת סרטונים.

להורדת המדריך לסוגי סרטונים מנצחים

שבוע שעבר הוצאתי לפועל משהו שרציתי לנסות כבר הרבה זמן: 

קידום ממומן בטיקטוק,

ממש כמו עם החשיפה האורגנית, גם הקידום הממומן בטיקטוק הוא מאוד משתלם כרגע ויכול להביא חשיפה מאוד גבוהה בתקציב יחסית מצומצם.

רציתי להתנסות בעניין הזה משתי סיבות:

  • כדי להבין האם אני יכולה להציע ללקוחות שלי את האופציה להפיק פחות סרטונים אבל לקדם אותם בממומן
  • לבנות פרופיל עסקי לעצמי בנוסף לפרופיל האישי שאני מתפעלת כרגע

את הקמפיין בניתי בעזרת קולגה שמתמחה בקידום ממומן בפלטפורמות אחרות ורצתה להתנסות במערכת של טיקטוק, הקצבנו לעניין 100$ ויצאנו לדרך.

לצורך ההתנסות בחרתי בסרטון שכבר העליתי לחשבון וקיבל 100 אלף צפיות בצורה אורגנית, ערכתי אותו קצת והעלינו מחדש לצורך הקמפיין.

בסרטון אני מסבירה איך לצאת טוב בתמונות – טריק פשוט וקליל שאני מלמדת את החברים שלי כבר שנים, ולפני בערך שנה צילמתי כדי לגלות עליו גם לשאר העולם.

@hadas_videos

מתבאסים מאיך שאתם נראים בתמונות? תראו את הסרטון דחוף! ותעקבו לעוד טיפים כאלה.

♬ סאונד מקורי - Hadas_K

לא הייתה לנו מטרה ספציפית לקמפיין – כמו הרשמה לניוזטלר, ביצוע רכישה, או משהו שאפשר למדוד את ההמרה שלו, המטרה שלי הייתה להבין לכמה אנשים אני יכולה להגיע עם התקציב שלנו וכמה עוקבים הוא יביא.

חשוב לציין שבטיקטוק יש מינימום תשלום של 20$ ליום, ככה שמראש ידענו שהקמפיין ירוץ כ-5 ימים ואז נחליט מה הלאה.

שורה תחתונה? זה לא היה תענוג גדול

כמעט ברגע שהקמפיין עלה התחלתי לקבל תגובות הייט נוראיות על הסרטון,

מה זה תגובות הייט? 

אני אסביר לטובת למי שלא נחשף לפלא:

השילוב בין הגיל הצעיר של המשתמשים, החשיפה הרחבה שמקבלים הסרטונים, 

והעובדה שרוב האנשים לא פותחים משתמש עם השם הפרטי שלהם – 

מובילה לכך שמשתמשים מרגישים חופשי להשאיר תגובות ממש נבזיות על הסרטונים.

זה לא חדש לי, וזאת לא פעם ראשונה שאני מקבלת תגובות כאלה – אבל זאת פעם ראשונה שזה התחיל כל כך מהר ובכזאת כמות.

אילוסטרציה: טרול

הסרטון נפתח במילים האלה:

– איך להראות טוב בסרטון גוף?

– לא ככה!

 

ומסתבר שהפתיח היה סוג של הרמה להנחתה עבור כל מיני אנשים שלא עמדו בפיתוי לכתוב דברים כמו: 

“לא עבד לך” 

“גם לא ככה” 

“בחרת בדוגמנית הלא נכונה”

ועוד פנינים.

 

האמת שבדרך כלל אני אוהבת כשמשאירים לי תגובות כאלה, כי אני אוהבת להטריל את הטרולים בחזרה 🙂 

אבל במקרה הזה לא היה טעם! 

הפרופיל העסקי שלי קטן, ובניגוד לפרופיל הרגיל שלי אין בו קהל עוקבים שיתמוך בי ויגבה אותי, וגם היו כל כך הרבה תגובות כאלה שפשוט לא היה טעם.

אז מה קרה פה? למה קיבלתי כל כך הרבה תגובות רעות?

ככל הנראה הסרטון הגיע כמעט מיד לקהל הלא נכון שביצע אינטרקציות עם הסרטון: הגיבו עליו, שלחו אותו לחברים, תייגו חברים וכו’,

מה שעודד את האלגוריתם לחשוף אותו לאותו קהל לא רלוונטי, וככה הסרטון פשוט המשיך להופיע בפני הקהל הלא נכון.

מה עושים אם זה קורה?

קודם כל כמו כשלומדים כל מיומנות חדשה נדרש פה תהליך של למידה,

הקולגה שבנתה איתי את הקמפיין הציעה שנעלה קמפיין נוסף – רק שהפעם נקבע מטרה מדידה – כמו למשל להוביל לדף נחיתה, מה שאמור לשפר את הקהל אליו הסרטון מגיע.

רק שבעיניי כרגע זאת לא המטרה הנכונה לעסקים בטיקטוק, אלא הגדלת חשיפה ומודעות למותג, ככה שבשלב הזה החלטתי לא להמשיך בהתנסות.

כשיעלה הצורך לשילוב של קידום ממומן אני אעשה מה שאני עושה עכשיו – אעבוד עם אשת מקצוע נוספת שזאת ההתמחות שלה, בכל זאת אני בחורה של אורגני, יותר בריא.

המספרים

צפיות בסרטון: 147300

עוקבים חדשים: 62

תגובות: 235

לייקים: 882

שיתופים: 6

המסקנות

האם אני הולכת להמליץ ללקוחות שלי לשלב קידום ממומן?

התשובה הצפוייה היא שכל מקרה לגופו.

אישית אני עדיין מאמינה שבתקציב שיוקדש לממומן עדיף לייצר עוד סרטונים ולהגיע לתוצאה דומה, בעיקר כי כדי להריץ קמפיינים בטיקטוק צריך להיות מוגדרים כפרופיל עסקי, ולזה כבר יש השלכות:

החשיפה משמעותית נמוכה יותר, ואי אפשר להשתמש באחוז גבוה של הסאונדים – מה שאומר שאי אפשר להשתתף בטרנדים בטיקטוק, שזה קצת כמו לבוא למסיבת בריכה בלי בגד ים – אפשר להתגבר על זה, אבל זה הרבה פחות נוח.

אולי יעניין אותך גם...

יש לי מדריך ממש שווה עם רעיונות לסרטונים שיווקיים, רוצה אותו?

כתובת המייל שלך וזה מיד אצלך!

דילוג לתוכן