איך להגיב לתגובות רעות ברשת בתור בעלת עסק

איך להגיב לתגובות רעות ברשת בתור בעלת עסק

אם את מפרסמת ברשת באופן קבוע בטוח שכבר נתקלת בהם: טרולים ברשת.

למרבה הצער לא מדובר בטרולים חמודים כמו אלה שאספנו בניינטיז, פה מדובר בתופעה הרבה פחות נחמדה: 

אנשים שכל מטרתם היא לעשות רע למישהו אחר על ידי פרסום תגובות מגעילות.

כמובן שלא תמיד יש כזה אינטרס, לפעמים אנשים פשוט שוכחים שמאחורי המחשב יש בן אדם וחושבים שאם את מעלה תוכן לאינטרנט מותר להגיב עליו כאילו אין לך רגשות, כשזה קורה לך זה בהחלט לא נעים ויכול ממש לפגוע.

למרות זאת חשוב לדעת – תגובות מטרולים זה סימן טוב!

זה אומר שהתוכן שלך זכה לחשיפה רחבה והגיע לקהל חדש לגמרי שאולי נתקל בך בפעם הראשונה, והאמת היא שכשלקוחות שלי מקבלות תגובות רעות על סרטון – אני אומרת להן שהן בדרך הנכונה.

אז איך נכון לפעול כשטרול מגיב לך על פוסט?

צעד ראשון – לענות בקור רוח, אם בכלל

החוק הראשון בנוגע לטרולים ברשת הוא פשוט וידוע: לא להאכיל את הטרול!

כלומר לא לשחק לידיים שלהם ולהגיב בצורה אמוציונאלית.

אני יודעת שהאינסטינקט הוא מיד למחוק את התגובה או להגיב ולהתחיל להסביר למה הוא טועה, 

אבל בכלל לא בטוח שזה הדבר שהכי משרת את המטרות שלך!

אני ממליצה רגע לעצור כדי לבחון את המצב ולהחליט על דרך פעולה, האמת? ברוב הפעמים עדיף פשוט להתעלם.

טרולים רוצים תגובה רגשית, כשאת לא מתייחסת אליהם או עונה בדרך שמראה שזה לא מזיז לך – את יוצאת הכי גדולה ואת לא נותנת להם את מה שהם רוצים – לפגוע ולבאס.

עוד דבר שחשוב ממש לזכור זה שאת בכלל לא עונה לטרול –  את מראה לקהל שלך איך את מתמודדת עם הסיטואציה, וזאת הזדמנות מעולה להראות שאת בטוחה בעצמך ולא מתרגשת מכל אדיוט ברשת.

 ** הערה חשובה – אם התגובות ממש עושות לך רע אל תיכנסי לזה בכלל, במצב כזה פשוט תמחקי את התגובה ותחסמי את המשתמש, בריאות נפשית לפני הכל.

צעד שני – חיזוק הקשר עם הקהל שלך

יש לי לקוחה שמלווה נשים בתהליכי רילוקיישן כבר שנים, ובגלל כל מה שקורה בארץ היא התחילה לקבל תגובות ממש רעות לפוסטים שלה שמאשימים אותה שהיא מעודדת הגירה בזמן מלחמה, מי שעונה לטרולים זאת בכלל לא היא!
אלה בעיקר הלקוחות והעוקבות שלה שמגינות עליה ועומדות לצידה בצורה מרגשת.

תני להן!

זה רגע שמראה לכולן שאתן באותו צד, וזה חיבור הרבה יותר חזק ומרגש לכל הצדדים מסתם לעקוב ולעשות מדי פעם לייק לסטורי. 

אני לגמרי ממליצה במצב כזה להודות למגיבות בפרטי, כי הסאבטקסט של המעשים שלהן הוא “אני מזדהה עם מה שאת עושה ומאמינה בך” ולגמרי נכון וראוי להודות על צעד כזה באופן אישי.

צעד שלישי – איך בכל זאת להגיב

אם החלטת שאת רוצה להגיב אני ממליצה לזכור כמה דברים:

קודם כל – לא להכנס למגננה ולהסביר את עצמך!

הא.נשים האלה לא פה לטובתך ואין מה לנסות לשכנע אותם למה הם טועים ואת דווקא כן בסדר.

אישית – כשאני מגיבה לטרולים זה בדרך כלל כי יש לי משהו להגיד שקצת צוחק עליהם חזרה, 

או משהו שמבחינתי ממש סותם להם את הפה אחרת אני ממש לא נכנסת איתם לשיח, כמו למשל בדוגמא הזאת:

חשוב לי לציין שאני לא דוגמא סטנדרטית כי הסרטונים שלי מאוד ויראליים ואני מדברת לפעמים על נושאים נפיצים אז אני מקבל יחסית הרבה הייט,

אבל בתור בעלות עסקים שזו לא הסיטואציה שלהן אני מציעה לנסח תגובה שמשתמשת בטכניקת האבן האפורה –זאת שיטה שנועדה לעזור בניהול תקשורת מול אנשים רעילים, ועל פיה המטרה היא להגיב בצורה שלא מאפשרת ויכוחים ודרמות.

הדרך ליישום השיטה היא מאוד פשוטה – פשוט תענו בתגובה כמה שיותר נייטרלית ועניינית, עם כמה שפחות מילים ובלי להראות שום רגש, זה מוציא את העוקץ מכל העניין וגורם לטרולים לעבור הלאה – הנה דוגמא:

“זכותך לאחוז בדיעה משלך, אני כמובן לא מסכימה אבל מאמינה בריבוי דעות ולכן בוחרת לא להסיר אותה”

תגובה כזאת תראה לטרול שאת לא מתרגשת מהשטויות שהוא מוציא מהפה ולכן אי אפשר לגרור אותך לויכוח שיבדר אותו ויבאס אותך והוא יעבור הלאה לחפש את הקורבן הבא.

אחרי כל זה - חשוב לי להגיד!

לא סתם אני שמחה כשהלקוחות שלי מקבלות תגובה רעה כי זה סימן שהסרטון או התוכן שלהן נגע בנקודה רגישה שגרמה לאנשים להגיב,
זאת לא תמיד הדרך אידיאלית כי היא דורשת הרבה חוסן – אבל כשהטרולים מתחילים להגיע אני יודעת שהסרטון הולך להתפוצץ כי הרבה תגובות = הרבה חשיפה. 

אם חשיפה רחבה זאת אחת המטרות שלך – את יכולה פשוט להניח להם לדבר בינם ובין עצמם בלי להתערב ורק לראות את הצפיות עולות, כי הקטע המצחיק הוא שטרולים באים לעשות רע ולא מבינים שהם בעצם פועלים בדרך שמשרתת את האינטרסים שלך כי הם מעלים לך את החשיפה, ועל כך את יכולה אפילו להודות להם.

והאמת? לפעמים הדרך הכי טובה להתמודד היא פשוט לא לקרוא תגובות, 

אני למשל קוראת ומגיבה בערך עד 20 התגובות הראשונות שלרוב יגיעו מאנשים שבאמת עוקבים אחריי ואוהבים את מה שאני עושה, אבל אחרי זה – אני פשוט מפסיקה לקרוא, נכון אני מפספסת ככה גם דברים יפים וחשובים שכותבים לי וזה מבאס, אבל האמת שבתור בעלת עסק אני צריכה לזכור מה סדר העדיפויות שלי והרבה יותר נכון לי להשקיע את הזמן שלי בדברים יותר מקדמים.

הדס קלנר,
יוצרת תוכן בווידאו ומרצה על שיווק יצירתי בעזרת סרטונים.

להורדת הקיט ליצירת סרטונים

אולי יעניין אותך גם...

דילוג לתוכן